VPU Recover Ati 9800 XT

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickcob111

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Hallo,

Ik heb hier nog een oude pc staan. Ongeveer 8 jaar.
Alles doet het nog prima. maar als je gaat gamen, dan crasht de computer.
geen bluescreen. maar gewoon zwart scherm, no signal. en computer opnieuw opstarten. of er staat:

"vpu recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding"

Nou heb ik gekeken bij de computer binnen, de videokaart was heel heet, net als de voeding... :shocked:

dus ik heb hem nu met open kast op de vloer staan inplaats van bureau. Hij loopt nu nog steeds vast met vpu recover.
Als ik dan door kan gaan, en ik kijk bijvoorbeeld op canyourunit.com of ik portal kan spelen, staat er dat ik opengl 0.0 heb met 0.0 video mb geheugen..

Valt dit te repareren? ik had gehoord van Catalyst control center, daar snel schrijven uitzetten, werkt niet. VPU recover uitzetten, dan krijg ik black screen.

misschien de agp snelheid lager zetten? heb hier geen verstand van. maar misschien gaat daardoor de videokaart niet meer heel heet worden:cool:

AGP Fast Write ("snel schrijven") moet je in de BIOS uitzetten. Probeer dat eens.

Ik ben net in de bios van mn pc geweest. maar deze optie kon ik niet vinden. wel het aantal video geheugen, en agp snelheid. ik dacht dat deze kaart 128 mb was? daar staat die ook op. maar hij kan op 256 mb. of toch niet zo'n slim idee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je hier de AGP aperture size bedoelt. Je kunt het proberen te veranderen, maar volgens mij maakt dat weinig uit.

Wat voor moederbord heb je?

Volgens mij is dat inderdaad AGP Aperture Size.
ehm ik heb het moederbord: MSI MS-7048 (Medion OEM)

Dat staat bij AIDA64 Extreme edition.

Ik hoop dat jullie verder kunnen helpen.:thumb:

Kijk eens in AIDA64 of AGP Fast Write daadwerkelijk uitgeschakeld is (als dat mogelijk is).

Ik heb even gekeken,

Maar dit is niet mogelijk.
Ik denk dat het niet aan fast write ligt want volgens mij staat het gewoon uit.
Ik hoor de ventilator van de videokaart tikken..

is dat het probleem misschien??? :(

Ja, dat zou kunnen. Waarschijnlijk is je videokaart aan het einde van zijn leven. Misschien helpt het om de kaart stofvrij te maken, indien je dit nog niet gedaan hebt.

Misschien is dat inderdaad zo. Ik heb de pc al een keer stof vrij gemaakt. alleen niet per onderdeel. Ik kan dat nog proberen, maar die videokaart zit aan allemaal draadjes vast dus weet niet precies hoe dit werkt. Maar dat vraag ik wel aan mijn oom. die heeft daar verstand van :thumb:

Als deze kaart het niet doet vind ik het trouwens niet heel erg want even offtopic. Ik krijg voor mijn opleiding mediatechnologie een laptop van mijn ouders! :D

de laptop is Asus X53SV-SX288V en

Beeldscherm : 15,6"
Processor : Intel i7-2630
Harde schijf : 640 GB HD 5400RPM
Geheugen : 6GB
Videokaart : Nvidia Geforce GT540 1GB
Besturingssysteem : OS Windows 7 Home Premium
Toetsenbord : QWERTY

Hoop dat ik hier nog dan een vraag over mag stellen. er zit 2 jaar leergarantie op. dus bellen naar een nummer. en het wordt dezelfde dag gemaakt of vervangen.

Maar wat vinden jullie van deze laptop?:thumb: 649 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan