VPU Recover

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdR

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2002
Ik heb een probleem met mijn videokaart, een Asus radeon 9200. Regelmatig worden de tekens op mijn scherm onleesbaar, bijna arabisch waarna ik de volgende foutmelding krijg:
"VPU recover heeft de grafische versneller opnieuw ingesteld omdat deze niet meer reageert op opdrachten van het beeldschermstuurprogramma".

Ik heb de drivers van de kaart al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft zich voor doen. De kaart is pas een paar maanden oud.

Wie kan mij helpen?

Bijlagen

• vpu recover.jpg
    vpu recover.jpg
    27,8 KB · Weergaven: 26
Ff bij de driver-opties kijken en dan tabblad VPU Recover. Daar beide 2 vinkjes uitzetten:

attachment.php

Kijk ook hier:
http://www.helpmij.nl/forum/search....d=753596&sortby=lastpost&sortorder=descending

Zoekfunctie is er nix voor nix. ;)

Muurhond,

Bedankt voor je reactie. Ik had de zoekfunctie al gebruikt, en het bericht waar je naar refereert al gevonden. Ik heb de VPU recover uitgezet. Het probleem van het onleesbare scherm blijft echter bestaan, alleen krijg je nu geen foutmelding meer.

Ik heb ook bij de veel voorkomende problemen gekeken (http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=109). Bij het tweede punt staat het ongedaan maken van de installatie. Dit heb ik gedaan, alleen kan de kaart niet geinstalleerd worden door Windows. Hij kan geen stuurpogramma's vinden. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb wel zelf de drivers van Ati geinstalleerd. Volgens apparaatbeheer zijn er trouwens geen conflicten.

Geplaatst door RdR

Ik heb ook bij de veel voorkomende problemen gekeken (http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=109). Bij het tweede punt staat het ongedaan maken van de installatie. Dit heb ik gedaan, alleen kan de kaart niet geinstalleerd worden door Windows. Hij kan geen stuurpogramma's vinden. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb wel zelf de drivers van Ati geinstalleerd. Volgens apparaatbeheer zijn er trouwens geen conflicten.

Dat moet geen probleem zijn. Je negeert dat stukje gewoon en installeert de nieuwste driver die je gedownload hebt van de ATI-site.

Heb je de Herz van je monitor misschien te hoog ingesteld?

Hertz van de monitor stond op 75, zou de monitor aan moeten kunnen. Ik heb hem verlaagd naar 60. Even afwachten of het helpt. Bedankt voor je hulp zover!

Het verlagen van de herz heeft niet geholpen. Probeerde net een printer te installeren, en toen gebeurde het weer. Heb geprobeerd een screenshot te maken, maar de hele computer reageerde niet meer.

Het screenshot is alsnog gelukt. Dit is zoals het begint, een seconde later was alle tekst onleesbaar.

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    67,2 KB · Weergaven: 41
Heb je AGP Fast Write wel uitstaan in het BIOS of in de driver-opties van je videokaart?

AGP Fast Write zie ik zo snel niet staan in het bios. Wel staat er bij de driver opties van de kaart een optie snel schrijven. Die stond aan, en heb ik nu uit gezet. Hoop dat het helpt.

Bijlagen

• snel schrijven.jpg
    snel schrijven.jpg
    48,4 KB · Weergaven: 22
Nieuwe kaart gekocht, probleem is opgelost.
Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan