VPU Recover

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meloentje

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Hoi (hopelijk heb ik het in het goede topic geplaatst)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik heb sins kort een nieuwe computer gekocht
een best goede pc

maar als ik call of duty 4 speel gaat het een tijd goed maar later krijg ik een zwart beeld en sluit hij cod 4 af.
maar bijvoorbeeld bij medieval total war kingdoms heb ik dit probleem niet.
of bij gta san andreas, of de sims 3 bijvooorbeeld

Daarna krijg ik deze melding.

http://img23.imageshack.us/i/computerfoutbeeldscherm.jpg/

voor de mensen die het niet kunnen/willen bekijken zal ik het even typen wat de foutmelding zegt.

VPU Recover heeft de grafische versneller opnieuw ingesteld omdat deze niet meer reageert op de opdracten van het beeldschermstuurprogamma

Breng ati technoloegies op de hoogte van dit probleems

Het gegeneerde foutenrapport bavat alleen systeemgegevens zoals de versie van het stuur progamma AGP-instellingen de grotte van de grafische frambuffer enzovoort,die worden gebruikt om het probleem te analyseren. Dit rappord word anoniem behandeld Foutenrapport versturen niet verzenden.

En daarna begint mijn beeldscherm te happeren. steeds als ik een map of site open begint hij heel erg te knipperen om zomaar te zeggen.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen want anders moet ik de computer weer terugsturen naar de zaak maar mischien kan dit kleine dingetje zo verholpen worden ik zou het niet weten.

Met vriendelijke groeten.

Laatst bewerkt:
kortgezegd... je videokaart is over zijn toeren, en kan het blijkbaar niet aan. Lijkt in eerste instantie iets te zijn met de compatabiliteit van de drivers. Heb je al geprobeerd om de laatste drivers voor dat ding te installeren?

Waarschijnlijk is het ook niet echt een "nieuwe" videokaart, aangezien er over AGP gesproken wordt. PCI-e is toch alweer een paar jaar de standaard....:rolleyes:

# Omschrijving Aantal G B Prijs p.s. Subtotaal
49210 Samsung SH-S223F S-ATA, Bulk, Zwart 1 1 0
68148 WD Caviar Black 500 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Alternatief zoeken 1 1 0
69889 Club3D Radeon HD 4870 OC 1024 MB
Alternatief zoeken 1 1 0 €
43959 Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed
Alternatief zoeken 1 1 0
49067 OCZ Memory Platinum Dual Channel 4 GB, PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2
Alternatief zoeken 1 1 0
10479 Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie 1 1 0
21127 Salland Administratiekosten IDEAL 1 1 0
34619 Antec Sonata III 500 Zwart, 500 Watt 1 1 0
50488 GigaByte GA-EP43-DS3L 1 1 0

dit zijn mijn computer gevens.

hmmm.... dan zal het daar toch niet aan liggen. Een Ati 4870 met 1GB geheugen, daar is niks mis mee. Ik kan die melding over AGP dan in dit kader ook niet helemaal plaatsen.
Heb je al nieuwe drivers geprobeerd? Zoek even op de site van de producent van de kaart, of haal ze op de website van Ati

Dat heb ik een keer gedaan maar daarna begon mijn beeldscherm helemaal te happeren..
toen wou ik een systeem herstel doen dus 1 dag terug in de tijd..

maar toen kon ik de computer alleen nog maar in de veilige modus opstarten dus moest de computer opnieuw worden geinstaleert.

maar ik kan nog even kijken.

http://ati.amd.com/products/catalyst/top10-4.html

Ik las hier wel wat over ati maarja ik snap het niet helemaal.

Niemand enige idee? Ik heb net een nieuw spel gekocht Empire total war.

maar na ongeveer 1 tot 2 uur spelen Krijg ik weer de zelfde melding en begint alles weer te knipperen:(

Kan ik met dit probleem terug naar de zaak gaan?
Dit is gewoon een fout van de videokaart toch? hij moet toch bestemt zijn om gewoon heel lang te kunnen draaien.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen want ik baal er mooi van.

Je kunt in de instellingen van je kaart (beelschermeigenshcappen --> instellingen --> geavanceerd) VPU Recover uitzetten, dat zou het probleem moeten verhelpen.

Is dit gevaarlijk of niet slim om te doen?

ik kan de kans altijd wagen maar hopelijk helpt het en brengt het geen schade aan of dergelijke?

Maar 1 goed oplossing mogelijk:

Nieuwe pc -> terug naar de winkel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan