• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag 2 beantwoorden, antwoord vraag 1 verwijderen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lschot

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Hoi allemaal;
Is het mogenlijk om in bijvoorbeeld d2 iets te tikken, en dat automatisch weg te halen als er iets word getikt in bijvoorbeeld cel d5.
Het gaat hier om een vragenlijst waar een beperkt aantal antwoorden mogenlijk is, maar waar het niet wenselijk is dat alle andere antwoorden te zien zijn.
Het is mijn bedoeling dat mensen deze vragen in een willekeurige volgorde beantwoorden voor hun eigen ontwikkeling een eerder gegeven antwoord kan dus zowel boven als onder het nieuwe antwoord staan.
bijvoorbeeld beantwoord ik eerst vraag 10, dan vraag 5, en vervolgens weer vraag 7.
Steeds moet er dan maar 1 antwoord blijven staan.
Hopelijk geeft mijn voorbeeld een beetje duidelijkheid.
Dank jullie voor alle inspanningen.Bekijk bijlage helpmij.xlsx

Beste Lschot ;)

Dit kan enkel met VBA.

Ik zie het nut niet in als je na 1 vraag het vorige antwoord al verwijderd :confused:

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi Danny, bedankt voor je reactie.
Het nut hiervan zal ik uitleggen.
Bij het trieëren (verdelen van slachtoffers naar ernst van verwonding) moeten we uitgaan van een aantal waarden, die waarden staan op GUBBA's poppetjes van het emergo train system, een systeem waarmee ziekenhuizen en andere hulpverleners kunnen trainen zonder daadwerkelijk mensen in te moeten zetten.
Er zijn maar een beperkt aantal van die poppetjes (ongeveer 150) en mijn bedoeling is om de gegevens van die gubba's in excel te zetten zo dat de hulpverlener een willekeurige rij in excel (gubba) kan selecteren en daar dan de juiste triage bij moet zetten, hiervoor moet dan wel het oude antwoord verwijderd zijn.
Het is de bedoeling dat hulpverleners inzicht krijgen in de waardes van ademhaling, bloedsomloop en dergelijke zodat bij een ramp snel inzicht is wie wat heeft.
Er zijn maar 6 antwoorden mogenlijk, het is dus niet omdat de antwoorden verband houden met de volgende rij, maar om te voorkomen dat men een rij kiest en het antwoord al ziet staan.

Dank je wel voor deze oplossing Ad.
Hoewel ik niets van VB begrijp kan ik dit wel zo aanpassen dat het volledig werkt.
Ook wat er gebeurd als ik iets intik is volkomen duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan