Vraag 478 cooler

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuiCk01

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Hallo!

In de woonkamer hebben wij een pc met een 478 cooler.
Zo een(http://www.dansdata.com/images/i845s/newp4cool440.jpg)

Alleen deze maakt een ongelovelijk hard geluid we moeten de tv echt harder zetten.
Ik dus net ff kijken en bleek dat ie vol zal met stof. Ik vraag me dus af of ik de 2 witte hendels omhoog kan halen zonder dat het koelblok meekomt van de processor.

Ik wil dus zegmaar alleen de fan eraf halen om deze goed te reinigen.

Als je het voorzichtig doet, gaat dat lukken... die fan zit geklemt in de ogen van het raampje dat rond de cpu zit... wel zit daarna het koelblok los.... dus niet te veel bewegen.... en de PC plat leggen...

Oke ik probeer het ff snel is hij daarna er nog wel makkenlijk op te krijgen want deze pc staat 24/7 aan en me vader vermoord me als hij niet meer aankan :P

Erop is gemakkelijker als eraf.... Leg de PC plat zodat het koelblok op de CPU rust, haal daarna de fan los.... de gel tussen koelblok en cpu blijft op deze manier intact.....
Pa heeft er ook niets aan als hij binnenkort een nieuwe cpu [socket 478, oud, dus moeilijk te verkrijgen] moet kopen als z'n fan door het stof vastgelopen is......

Dat is waar, Ik heb hem inderdaad even losgemaakt. Schrok wel ff want hij schoot echt los maar gelukkig werkt het nog goed. Hij is echt stukken stiller!

Bedankt deze is wederom opgelost! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan