• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag aan Luc B

Status
Niet open voor verdere reacties.

steelinadje

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
Luc,

Ik hoop dat je hierop even reageert.

Je hebt op het forum gereageert op de vraag FORMULIER, je hebt hierbij een bijlage toegevoegt.

Nu zijn mijn vragen, is er een mogelijkheid om de userform op te vragen, en meteen de gegevens te zien.
Ik wil namelijk ook de records tellen die al in de database zitten.(zoals in een formulier).
Hoe moet de code om het vorige record en volgende record op te vragen.En als laatste hoe is de code voor het zoeken naar een record.

Je zou me hier veel mee helpen.
ik heb je bijlage toegevoegt, dit zegt veel meer denk ik.
Een voorbeeldje is al genoeg.

Bijlagen

Adje,

Ik ga uit van je goede bedoeling, maar kan hier niet op in gaan.

Het programma is namenlijk niet mijn eigendom,maar van PJ de Vries.

Ik stel voor dat je je eigen programma hier plaatst, dan kan elk lid inclusief mijzelf reageren of niet.

Ik denk dat je met een standaardmethode van Excel al een heel eind komt.
Markeer je datagebied incl. de kopregel (rij 4) en klik in het menu op Data, Formulier. Antwoord OK op de vraag over kolomlabels en je kunt door je gegevens bladeren, zoeken, toevoegen, verwijderen, etc.

Jan,

Dit is mij bekend om een formulier te maken.
Maar dan moet je telkens dit uitvoeren.
Mijn bedoeling was dit met een userform te doen.
De vragen die ik stelde gingen niet om dat specifieke programma, maar om dit straks te gebruiken voor mijn eigen programma.
Ik vind het mooier om een userform te gebruiken dan een formulier.
Ik ben bezig om een dartprogramma op te zetten, om toernooien in te vullen.

Nu doe ik dit al in excel, maar moet handmatig alles sorteren, optellen, uitworpen bijhouden, aantal 180érs
enz,enz,

Nu wil ik dit gaan automatiseren, door hier een database voor aan te leggen.Ik zit op dit moment al op bijna 800 deelnemers , in 5 jaar tijd.
Ik wil daarom de deelnemers een nummer geven voor latere referenties,om gemakkelijker te kunnen zoeken en dergelijke.

Ik zag dit voorbeeldje, en ben dit gaan uitproberen.
Is er dan een ander voorbeeldje wat ik kan gebruiken,of een tutorial die gaat over een database opzetten, met de dingen die ik wil.Ik heb heel het forum al doorgespit maar niets gevonden wat ik kon gebruiken.
Behalve dan dit progje.
Het enige wat ik wil weten is hoe ik de records moet tellen, zoeken,en kan bladeren door mijn database.
Ik hoop dat ik niemand beledigd heb,dit is niet mijn bedoeling.Het is alleen maar om excel beter te leren.
Ik nam aan dat als het op het forum geplaatst wordt er iedereen gebruik van kon maken.

Ik weet niet wat jij in gedachten had over hoe het programma eruit zou moeten zien.

Bijgevoegd excel bestand bevat een datablad waarin m.b.v. een userform waarden gezocht, bijgewerkt en toegevoegd kunnen worden, waarna het blad gesorteerd wordt op naam.

Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar het was in ieder geval wel leuk om te maken. Dit bestand kan/mag vrij aangepast worden door iedereen die daar behoeft aan heeft.

Bijlagen

Handleiding

Bijgaand document met bijlagen heb ik een keer van internet gehaald.
Het is geschreven door Luc van de Putte uit Waregem.
Ik kan alleen de site niet meer vinden waar het stond.
:(
Misschien helpt het je verder.

Hans,

Bedankt voor je voorbeeld.Zo te zien heeft het je wel wat tijd gekost.

Ik denk dat ik hier een heel eind mee verder kom.
Probeer dit nu even aan te passen aan mijn dartsheets.
Mocht ik nog vragen hebben laat ik je het wel weten.
Daarom laat ik dit nu nog even onopgelost.

Bedankt voor je moeite,nogmaals dit scheelt mij heel veel kopzorgen.

Jan,

Kun je me vertellen wat de voordelen hiervan zijn.

Ben wel bekend met access, maar hier geld hetzelfde als voor excel, ben niet zo goed thuis in vba.
Dus als ik het goed begrijp, maak je een access database aan(.mdb).
En die roep je aan vanuit excel.
Kun je mij de files mailen graag, een voorbeeld zegt meer dan een handleiding alleen.
Dit is wel iets om even nader te onderzoeken.
Ik denk dat het makkelijker is in access om de finishes,uitworpen,180ers bij te houden.
Hier kan je aparte queries van maken.
Mocht je nog de link vinden zou ik die graag weten.

Bedankt voor de moeite, ik zal dit verder nakijken mocht ik er niet uit komen met het voorbeeld van Hans123.
Maar ik denk dat ik hier wel uit kom.

Als de bestanden nogal groot worden, kan ik dit dan beter in access doen of toch ook in excel.

Nogmaals bedankt.

Jan,

De zipfile werkt niet, hij geeft telkens een fout aan.
Als ik hem uit wil pakken geeft hij een foutmelding, dus ik neem aan dat er iets fouts is gegaan.
Zou je dit nog een keer willen doen.

BVD

Ik heb deze begin vorig jaar gedownload en zelf eigenlijk nog niet gebruikt. Krijg nu zelf ook de foutmelding.
Wordt dus opnieuw zoeken op internet.

Luc,

Je Userform ziet heel goed uit. Alleen is er een probleempje. Als ik een record wijzig en daarna op de betreffende button klik om de wijziging mee te nemen komt er een VBA fout.

Groeten,

Neyon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan