Vraag AOMEI

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen,

Ik gebruik AOMEI, geen idee waarom. Is dat een goed en betrouwbaar programma? Of zijn er betere tips? Windows 10 zelf, bijvoorbeeld?

Ik gebruik een Seagate externe harde schijf, die echter alleen door de poorten aan de achterkant van de PC wordt herkend. Is dat raar?

Laatste vraag: ik probeer de map 'Afbeeldingen' te te voegen aan de standaard backup, waar nu alleen 'Documenten' staat. Maar ik krijg de melding (als ik alle zich daarin bevindende mappen en bestanden wil selecteren): u kunt meerdere items alleen selecteren als deze zich in dezelfde map bevinden.

Daarna kom ik niet verder.

Dank.
 
Geen idee waarom je AOMEI gebruikt..... , maar ik gebruik het al jaren met veel plezier, is mijn "hoofdprogramma" voor backup's.
Je kunt gewoon willekeurige mappen in een backup-script opnemen (1e plaatje).
De backup zelf is één groot bestand, maar bij eventueel terugzetten kun je per item of (sub)map aangeven wat je terug wilt zetten (2e plaatje).

(zou me wel zorgen maken over een computer waarbij veel usb-poorten het niet lijken te doen... 🤨)
 

Bijlagen

  • AOEMEI willekeurige mappen selecteren voor backup.jpg
    AOEMEI willekeurige mappen selecteren voor backup.jpg
    58,2 KB · Weergaven: 3
  • AOMEI selectief terugzetten.jpg
    AOMEI selectief terugzetten.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 3
Aomei lijkt mij ook prima, ik gebruik het vnl. voor kloonwerkzaamheden.

Als je dit wat Aomei doet niet wilt:
backup zelf is één groot bestand,
maar dus de bestanden zoals ze zijn wilt backuppen, zonder te "zippen met compressie" zijn er andere tools.
De shareware versie van Total Commander (TC) kan dit perfect en je kunt voor het backuppen ook een synchronisatie check doen (bron<->doel).
LET OP: Backup tools als Aomei voegen meestal de backup datum aan de naam v/h grote bestand toe, dat doen tools als TC dus niet en wil je dan een datum erbij hebben zul je dus een nieuwe map waarin je de backup datum zet moeten aanmaken. En het grote bestand van Aomei is door compressie kleiner dan de ruimte die nodig is om een backup van losse bestanden te gebruiken.
Er zijn de nodige, ook freeware klonen voor TC, zoals MultiCommander.
 
Dank. Ten eerste: USB-poorten doen het met andere apparaten wel correct, maar niet allemaal met deze Seagate.

Losse mappen selecteren in de map Afbeeldingen levert dus de volgende melding op: u kunt meerdere items alleen selecteren als deze zich in dezelfde map bevinden.

Wat er gebeurt:
1. ik ga naar Edit Backup
2. Add file
3. ik ga naar Bilbliotheken
4. klik op Afbeeldingen
Aomei lijkt mij ook prima, ik gebruik het vnl. voor kloonwerkzaamheden.

Als je dit wat Aomei doet niet wilt:

maar dus de bestanden zoals ze zijn wilt backuppen, zonder te "zippen met compressie" zijn er andere tools.
De shareware versie van Total Commander (TC) kan dit perfect en je kunt voor het backuppen ook een synchronisatie check doen (bron<->doel).
LET OP: Backup tools als Aomei voegen meestal de backup datum aan de naam v/h grote bestand toe, dat doen tools als TC dus niet en wil je dan een datum erbij hebben zul je dus een nieuwe map waarin je de backup datum zet moeten aanmaken. En het grote bestand van Aomei is door compressie kleiner dan de ruimte die nodig is om een backup van losse bestanden te gebruiken.
Er zijn de nodige, ook freeware klonen voor TC, zoals MultiCommander.
Het gaat mijn om problemen met backuppen van de map Afbeeldingen.
 
Het gaat mijn om problemen met backuppen van de map Afbeeldingen.
Dat moet je dus een stap hoger in de mappenboom gaan zitten en dan die 2 mappen kiezen:
  • Documenten
  • Afbeeldingen
Dat kun je nooit vanuit de Documenten map zelf, dus de waarschuwing van Aomei is terecht.
Als dit dus niet lukt in je huidige backup profiel, sluit die dan af en maak dan een nieuw profiel dat een niveau hoger start.
Das bij mij:
Code:
C:\Users\Route99
En dan zie ik die mappen rechts staan in de Verkenner, dus die moet je via "Verkenner van Aomei in de tool" opzoeken en aanklikken.
 
Voor een juiste werking van USB poorten moeten de chipset drivers van de computer geïnstalleerd zijn. Vergelijk de lijst met USB drivers in Apparaatbeheer voor en na. Ze zijn te downloaden op de site van de fabrikant van de computer of eventueel de maker van het moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan