• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag betreft beveiligen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Goedemorgen helpers,

Ik heb een vraag betreft het beveiligen van een bestand. Met de volgende code sla ik gegevens op (en wis ik enkele gegevens weer).
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
ActiveSheet.Range("B1:B24,B26:B27").Copy
Workbooks.Open Filename:="I:\Anthony\Tool\Database.xlsx"
With ActiveSheet
eRow = .Cells.Find(What:="*", SearchOrder:=xlRows, SearchDirection:=xlPrevious, LookIn:=xlValues).Row + 1
.Cells(eRow, 1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=True
.Cells.EntireColumn.AutoFit
End With
ActiveWorkbook.Save
ActiveWorkbook.Close
Application.CutCopyMode = False
ActiveSheet.Range("B2:B17,B22:B24").ClearContents
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Ik sla de gegevens op in het bestand "Database"... Is het mogelijk de Database te beveiligen tegen openen? En als die beveiligt is kan ik dan nog wel de code gebruiken om hierin gegevens op te slaan?!

Ik zou deze vraag graag beantwoord zien en ik hoor jullie mening wel :)

Ja dat kan, je zal wel het wachtwoord in je code moeten opnemen (kijk maar naar de argumenten die de workbooks.open methode biedt) en het is dus handig om je code ook van een wachtwoord te voorzien. Merk wel op dat het erg makkelijk is om een VBA wachtwoord te verwijderen, dus je wachtwoord is niet veilig voor de handige gebruiker.

Hoe neem ik de code in de VBA-code op>?

En dit maakt niet uit aangezien de gebruikers minimaal verstand hebben van VBA + ze hebben er zelf baat bij dat het goed gebeurt :)

Dat is echt niet moeilijk hoor:

Code:
Workbooks.Open Filename:="I:\Anthony\Tool\Database.xlsx", Password:="JeWachtwoord"

F1 drukken terwijl je muis op het woord Open staat doet wonderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan