Vraag bij openen nieuwe pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

grote frits

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Berichten
86
Ik heb een nieuwsbericht systeem (content management) script gedownload, Webinsta Mailing List. Alles werkt prima; inschrijven, uitschrijven, berichten versturen etc. Alleen: als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief, staat dit script op de ?p=nieuwsbrief pagina. Op deze pagina staat ook een script waarbij de tekst verschijnt als je bent ingeschreven, uit geschreven, e-mail al bestaat, etc. Dit wordt gedaan met de ?page=mail& achter de php pagina van het origineel. Dat is bij mij dus: "nieuwsbrief.php?page=mail&". Alles werkt alleen komt dit dus niet op de index geinclude. Ik wil dus eigenlijk zoiets als dit:
"?p=nieuwsbrief?page=mail$". Heb alles geprobeerd maar kom er niet uit. Op de instellingen pagina van Webinsta kan ik alles invoeren (heel handig). Er staat nu dus "nieuwsbrief.php?page=mail&" en bij uitleg staat er: Hier de bestandsnaam waarmee je de mailing lijst aanroept met ?page=mail$ erachter. Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en er een oplossing voor is. Het ziet er namelijk onprofessioneel uit dat hij wordt geladen op een onopgemaakte pagina.
 
Kwestie van zorgen dat je bij het invullen van dat formulier niet naar de pagina nieuwsbrief.php wordt gestuurd maar dat hij in hetzelfde venster blijft werken.

Of je moet aan de pagina van nieuwsbrief.php dezelfde layout meegeven.
 
De 2e optie lijkt me niks, om alles dezelfde layout te geven. Hoe kan je zorgen dat hij op dezelfde pagina blijft werken?
 
Je zult dan de action van het formulier leeg moeten halen of naar dezelfde pagina laten wijzen.

Voor de rest moet je dan de inhoud van nieuwbrief.php bovenaan het formulier zetten zo.

Zo zal je bestand er dan uit moeten zien.
PHP:
if(isset($_POST['Submit2'])) {
  // inhoud van nieuwsbrief.php komt hier
} else {
  // inhoud van http://www.online-verdiensten.nl/?p=nieuwsbrief hier
}
 
Om eerlijk te zijn begrijp ik het niet.

?p=nieuwsbrief is dezelfde inhoud als nieuwsbrief.php. Ik begrijp daarom niet wat ik waar in moet vullen in genoemd scriptje.
 
Ohw dan wordt het wat makkelijk, plaats de inhoud van nieuwsbrief.php hier even en dan kijk ik wat je nodig hebt.
 
HTML:
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<link href="tekst.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>

<body>
<h1 class="tekst-kop">Nieuwsbrief</h1>
<p class="tekst">Via de nieuwsbrief word je op de hoogte gehouden van alle gebeurtenissen in en rondom onze website,<br />
Online-verdiensten.nl.</p>
<p class="tekst"><strong>Schrijf je in en ontvang gratis het Online-verdiensten.nl Eboek (electronisch boek)!</strong></p>
<p class="tekst"><?php 
$mailbar=1;
$group=1; 
include("maillist/mailbar.php"); 
?></p>
<p class="tekst"><?php 
if(isset ($_GET['page'])) 
{ 
if ($_GET['page'] == "mail") 
{ 
include("maillist/mailmain.php"); 
} 
if ($_GET['page'] == "about") 
{ 
include("about.php"); 
} 
}else { 
/* include( your messages "); */ 
} 
?> </p>
</body>
</html>
 
Hmm, wel iets anders dan wat ik verwacht had...

Laat ik ten eerste even stellen dat het erg slordig is om 2x een <html>, <head> en <body> op een pagina te hebben, dit zorgt niet meteen voor problemen maar dat kan het wel opleveren.

Daarnaast had ik verwacht dat je hierin het formulier zou hebben staan, dit blijkt dus weer in een ander bestand te staan.

Ook zou ik wel veel aan de inhoud van maillist/mailmain.php hebben.

Je kunt het proberen, ik weet niet zeker of het werkt maar zet bij de action van het formulier eens
HTML:
http://online-verdiensten.nl/?p=nieuwsbrief&page=mail
Als dat werkt dan hoef je bovenstaande niet meer uit te voeren. Ik betwijfel of het er allemaal netjes uit zal zien als het werkt maar dat hoor ik vanzelf.
 
HEEEE!! dat kleine makkelijke linkje werkte!

Ik wist niet dat het zo werkte, maar hardstikke bedankt! En excuses voor het slordige. Heb nog geen problemen gehad tot zover met mijn werkstijl.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan