Vraag CI Module

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenvangeel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2012
Beste allemaal,

Ik ben sinds gisteren naar een ander studentenhuis verhuisd, en heb meteen een nieuwe tv gekocht.
Het betreft hier een LG Led tv.
Op mijn kamer zit een tv aansluiting, en deze heb ik aangesloten.
Nu kan ik NED. 1, 2, en 3 prima ontvangen, alleen wanneer ik naar de overige zenders ga, krijg ik de melding 'Geen CI module aanwezig'.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen en/of wat dit betekent?

Alvast hartelijk dank.

Groeten, Koen

Welkom bij de Helpmij!

De (kabel) provider wil eurootjes zien voor het doorgeven van signaal. Dat gebeurt middels een soort van pinpas die je óf in een externe decoder moet stoppen, óf rechtstreeks in een TV (de wat moderner TV's kunnen die kaartjes rechtstreeks 'hebben'). KIjk maar eens achter op de TV of er 'iets' zit waarin je een soort van pinpasachtigformaat kaartje in zou kunnen schuiven.
Wat mij intrigeert is : hoe had jij TV in het vorige huis..............? (de hardware bedoel ik dan)

Zo'n CI module voor in de TV kost een tientje of 4 tot 7 (naast het TV abbo dat je natuurlijk moet hebben bij een provider voor het uberhaubt mogen ontvangen van kabelsignaal)

Niet cynisch of sarcastisch, maar wel pragmatisch bedoeld : daarnaast verwacht ik eigenlijk van een student dat hij zodanig bekend is met Google, dat wanneer de letters / woorden 'CI module' zouden zijn ingetoetst, zijn vraag hier waarschijnlijk nooit gesteld zou zijn................?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan