Vraag i.v.m ID database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Beste

Ik ben bezig met een database te maken maar ik loop tegen een klein probleempje/vraag aan. Als ik een nieuw contact toe voeg dan verhoogt mijn tex tvakje van ID steeds met 1 maar als ik er eentje tussen uit wis dan loopt het getal nog steeds verder. Ik weet niet goed hoe ik dit moet verwoorden maar ik zal een voorbeeldje geven.

Neem dat ik verschillende contacten heb dan staat er bij de eerste bij de ID 1 bij de 2de staat 2 enz. Maar neem nu dat ik 1,2,3,4,5,6,7,8,9,... enz heb en ik wis bv 5 als ik dan een nieuw contact toevoeg dan zal deze ID 10 hebben. Is er een mogelijkheid om deze dan automatisch 5 te noemen.

Als mijn vraag vaag is gesteld laat het me dan weten ik weet niet goed hoe ik het moest verwoorden.

Bram

Volgens die link die jij gegeven hebt is de regel nog niet echt weg. Hoe kan ik deze wel weg doen. Of hoe kan ik de inhoud van de volledige database wissen zodat het terug van 1 begint zodat ik met een variabele kan werken.

Klopt, de regel wordt alleen als niet-actief gezet waardoor je bij een nieuwe regel de eerste niet-actieve regel overschrijft.

Helemaal leeg maken kan met het commando TRUNCATE

moet dat commando in visual basic worden gegeven of waar moet ik dit geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan