Vraag | Ik haal mijn snelheid niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas van der Pol

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Beste Helpmijers,

Sinds eind 2009 ben ik overgestapt naar Ziggo 50mbit. Heb dit bij klasgenootjes gezien, dikke 50 mbit. 6 mb download harstikke mooi en aardig.
Zo ouders overgehaald, ADSL afgesloten ziggo genomen. 3 week later, ik heb ziggo ik sluit alles aan naja kabeling opnieuw wou optimaal genieten dus CAT 5E ofso iets aangeschaft en overal heen bekabeld. Nou speedtestje. 25 - 30 mbit. naja 5 apparaten zitten op het netwerk dat kan natuurlijk gewoon een beetje verdeeld zijn. Prima ik kan wel down met die snelheid. Nou begin 2010, maar omdat mijn laptop er bij moest ging ik er een router tussen gooien
Even een soort van schema hoe het nu is

Ziggo dingkie modem weetik veel --> Kabeltje naar Router(Speedtouch WRT54G ofso) --> Alle 4 de apparaten naar die router --> laptop + wat ipods die we haast nooit gebruiken op het draadloos netwerk -->

Ging een tijd met de nog hoge snelheid.. Maar nu! Nu red ik gewoon niet meer dan 1.2 MB. Dat is iets van ehm uit het hoofd 9mbit osfo. Met een speedtest red ik 12.95 mbit ongeveer.

Mensen mijn vraag luidt; Wat kan ik eraan doen om mijn snelheid op te krikken.

ikw il binnekort nog een keer rechtstreeks aan de modem van Ziggo verbinden.

MVG,

Bas van der Pol

Nog een extra ding;

De kabel heeft wel een lange afstand ik denk zo'n 50meter en het zijn twee kabels die verbonden zijn door zo'n raar verbindings dingetje.

Een gemiste kans is dat je dat verbindingsstuk ertussen hebt gezet,je had beter een kabel aan een stuk kunnen gebruiken.Je zou er ook een switch tussen kunnen zetten.

Heel raar, maar waarschijnlijk kan je router dit gewoon niet aan. Ik heb 12MBIT ( niet van ziggo )
Speedtest-1.png

Ik haal ook niet altijd wat ik zou krijgen. Dit is via de Kabel geen adsl

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke mensen, ik heb mijn kabel van mijn internet rechtstreeks op de linksys aangesloten.. Jezus wat een snelheid

46 mbit.. Dat is de snelheid die ik zou moeten halen.. Die overige 4 mbit scheld ik ziggo wel kwijt ik bedoel heb ook wel lange kabel + verbindstukje.

Ik zal even mijn opstelling vertellen:

Ziggo apparaatje

Die gaat met een UTP patchkabel naar de Linksys WRTG54g ofso. Op de linksys zitten alle kabels aangesloten.
Als ik die PATCH kabel er uit haal en mijn internetkabeltje van mijn destkop daar in doe, zit ik op de 46 mbit. Anders op de 15 mbit.

Zo ziet mijn opstelling er dus uit.
En wat nou als ik dit doe:
Die patch kabel laat ik naar een SWITCH lopen daar komen alle aparaten op en met een tweede UTP patch kabel ga ik naar de router voor het draadloze internet.

Werkt dit?

Bedankt!

EDIT:

En als het werkt ga ik er dan ook op vooruit?

Laatst bewerkt:
Koop een gigabit router (b.v. deze) en zorg dat je minstens een cat 5e of cat 6 kabel hebt en zet er geen verbindingsstukje tussen.
(Je probleem is je huidige router)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan