vraag ivm velden automatische aanpassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikselle

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Ik maak elke week een agenda op. Er zijn steeds terugkerende gegevens. In bijgaand document zou ik de rood gemarkeerde zaken willen oppikken uit een soort combobox of list en de blauwe velden zouden automatisch aangepast moeten worden na het ingeven van de eerste datum in de hoofding. Ik lees hier allerlei overe velden, bladwijzers, referenties. Ik heb dit onderdeel van word enkel nodig voor dit document en kan mij voor de rest wel uit de slag trekken. Kan er iemand een duwtje geven ? Alvast bedankt !

Bijlagen

Je hebt geen idee vermoed ik van de complexiteit van je vraag; alleen al het berekenen van de blauwe velden zal je menig uurtje kosten om goed te krijgen. Ik heb in bijgaand voorbeeldje uitgewerkt welke formule je nodig hebt om op basis van een inputdatum een andere datum te berekenen. Als je hier niet voor terugdeinst, praten we verder over de rest :).

Bijlagen

Bedankt Octafish voor je genomen moeite. (Het is trouwens spijtig dat ik je net gemist heb op de helpmij-dag te Utrecht !!) Ik ga eens trachten dit uit te vlooien want ik ben niet al te bekend met velden in word maar omdat ik dit regelmatig gebruik moet het op termijn toch tijdbesparend zijn wanneer ik zo'n weekagendasjabloon ter beschikking heb niet ?

Hoi Octafish,
Waar zet je deze code ? Is dat een macro of komt die op een of andere manier in een veld terecht ?

Ik heb de code ingevoerd maar hoe vind ik het resultaat. Bovendien erg omslachtig om in te voeren. Maar als je het eenmaal gedaan hebt mits wat plakwerk misschien te doen.
Met een macro "maakdata" krijg ik eigenlijk relatief makkelijk met behulp van bookmarks de data waar ik ze wil hebben. Is dat geen oplossing?

Bijlagen

Ik zou inderdaad niet met deze velden werken, want ze zijn gruwelijk ingewikkeld. Het mooist is het denk ik als je een formulier maakt en met behulp van DocVariabelen de berekende formuliervelden in het formulier plaatst. Daarbij gebruik je dan inderdaad VBA, al is het dan niet echt een uitvoerbare macro omdat alles vanuit het formulier wordt uitgevoerd.

Ja, ik moest wat eerder weg van de HelpMij dag i.v.m. ziekenhuis bezoek. Maar volgend jaar is er weer een dag :).

Hey Ikselle,

Ik maak me net de bedenking of het voor jou noodzakelijk is om deze agenda in Word te maken?

In Excel is het namelijk heel makkelijk om
- een keuzelijst te creëren voor zalen en ingang (via gegevensvalidatie)
- om informatie te laten opzoeken en invullen (via ALS commando).
(als "K" ingevuld wordt, wordt opgezocht welke persoon dit is)
- Ook worden alle data automatisch ingevuld op basis van de gegevens in één enkele cel
(datum maandag)

Bekijk gerust bijgevoegd voorbeeldje :-)

P.S. Indien het eindresultaat echt nodig is in Word-formaat, kan je nog altijd een copy-paste doen ;-)

Bijlagen

Bedankt nana2675 voor je reactie. Inderdaad het is allemaal eenvoudiger in Excel maar als je daarna nog een copy en paste moet uitvoeren en tussenin nog wat gewone tekst dient in te geven is het toch wel makkelijker dit rechtstreeks in het word-document te doen. Bovendien was het voor mij interessant om eens VBA te proberen in een worddocument (wat ik nog nooit geprobeerd had).

In ieder geval hartelijk bedankt voor het meedenken !!!

@Nana: waarom niet gelijk in Access? Als je dan toch een fatsoenlijke oplossing biedt, dan is een database nog weer veel makkelijker, en beter te onderhouden :D.

@ Octafish: Misschien omdat ik van Access niet echt kaas gegeten heb ;-)

Alles is te leren :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan