vraag je over het docmd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik een formulier zoals bijlage hierin zit een Projectid.
nu wil ik formulier open met projectid in form werkuren .
heb deze code
Code:
Private Sub ProjectID_Click()
Dim Rs As Recordset

DoCmd.OpenForm "Werkuren_invoer", acNormal, , "ProjectID=" & ProjectID.Value
Set Rs = Forms!Werkuren_Invoer.RecordsetClone
If Rs.NoMatch Then
  MsgBox "That does not exist in this database."
Else
End If
End Sub

toch werkt deze niet blijft steeds de zelfde id aangeven.(staat bij toeval goed) maar als ik op 1001 klik geeft die ook 1003 weer.
hoe los ik dit op ?
werkdagen.jpg

Wat wil je met deze code doen?

het formulier werk uren open dat doet die ook maar dan met de gegevens van projectid .
het is zo dat formulier werkuren een subform inzit en daar ga ik de mist in denk ik zo
docmd.openform das goed maar nu moet de subform alle gegevens ophalen met zelfde projectid als die in lijstprojecten daar dubbelklik ik op de projectid.

dus dubbleklik projectid in form lijst projecten dan opent de formulier werk uren
hierin moet worden gevuld met gegevens onder projectid, van bv qeury of tabel.

Ik snap het nog steeds niet;
het is zo dat formulier werkuren een subform inzit en daar ga ik de mist in denk ik zo
Een subformulier koppel je aan het hoofdformulier, dus als je het hoofdformulier opent met een knop, moet je in het subformulier al de gewenste bijbehorende records zien. Is dat niet zo, dan is het subformulier verkeerd gekoppeld.

als ik dus dubbelklik op de projectid uit de projectenlijst word formulier werkuren geopend .dat werkt dus .
maar de invulling van deze formulier met gegevens die ik eerder heb ingevoerd onder dit Projectid zouden dan moet automatisch worden ingevuld.
deze zit dus in tbl werkuren en qeury werkuren.

We hebben het geloof ik niet helemaal over hetzelfde; ik dacht dat je een subformulier wilt vullen op basis van een ProjectID, maar ik vermoed dat je vanuit een ander formulier het formulier "Werkuren_invoer" opent met het ProjectID. dat zou met deze code
Code:
DoCmd.OpenForm "Werkuren_invoer", acNormal, , "ProjectID=" & ProjectID.Value
gewoon moeten werken. Als het dat niet doet dan is er iets aan de hand met je velden, want dan zit er een ander veldtype op. O.i.d.
Maar wat denk je met deze code te bereiken?
Code:
Set Rs = Forms!Werkuren_Invoer.RecordsetClone
If Rs.NoMatch Then
     MsgBox "That does not exist in this database."
End If
Je hebt zojuist een formulier geopend met een bestaand ProjectID, dus waarom clonen? Ik zie het nut niet van de If..End if. Want als het record niet zou bestaan, kun je het ook niet openen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan