• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag Listbox in Userform.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SportBV

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2020
Goedendag,

Ik maak gebruik van een userform waarin een listbox verwerkt is. Data die in de listbox staat is afkomsting van 'tabel 1'.

Echter moet het bestand een gedeeld bestand gaan worden. Volgens mij betekend dat dat ik tabel 1 moet opheffen en het naar een normaal bereik moet omzetten. Echter wanneer ik dat doe werkt mijn listbox uiteraard niet meer.

De code die ik op dit moment gebruik = ListBox1.List = Blad1.[Tabel1].Value

Waarbij het bereik van tabel1 op =$A$1:$I$23 staat. Dit is echter wel een dynamisch bereik. Er kan t.z.t. data toegevoegd worden waardoor er een regelitem bij kan komen (A1 tot I24 in dat geval).

Kan iemand mij helpen deze vertaalslag te maken?

Alvast bedankt.

Het is misschien handig om een voorbeeldbestand te plaatsen

Het is misschien handig om een voorbeeldbestand te plaatsen

Heb een dummy bestand kunnen maken. In de sheet "dashboard" vind je nu dus een tabel terug. Door deze tabel kan ik er nu geen gedeeld bestand bij maken. Bij het omzetten van de tabel naar een normaal bereik werkt mijn userform niet meer. Het userform kan je openen door dubbel te klikken op rij A.

Bijlagen

Lost dit uw probleem op?
Code:
 ListBox1.List = Sheets("Dashboard").UsedRange.Value
i.p.v.
Code:
ListBox1.List = Blad1.[Tabel1].Value

Lost dit uw probleem op?
Code:
 ListBox1.List = Sheets("Dashboard").UsedRange.Value
i.p.v.
Code:
ListBox1.List = Blad1.[Tabel1].Value

Met deze aanpassing kom ik al een heel eind. Mijn dank daar voor. Er moet alleen nog één aanpassing komen.

Wanneer ik jouw aanpassing doorvoer geeft hij in de listbox alle opties vanaf A1. A1 is echter de 'kop'. Hij moet dus in gaan vanaf A2.

Lukt het je nog om die aanpassing kenbaar te maken?

EDIT 13;37 - En hij geeft nu een foutmelding aan wanneer ik dubbelklik op A:2. Vanaf A3 opent de userform wel. Gemakshalve heb ik het bestand opnieuw geupload waarbij ik jouw aanpassing heb doorgevoerd. Zou je er nog eens naar kunnen kijken?

Ron

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
ListBox1.RowSource = Range("A2", Cells(Rows.Count, "I").End(xlUp)).Address

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan