Vraag m.b.t. de NETGEAR Smart Wizard.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarionF

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Bij het tabblad Networks zie ik drie namen staan, mijn eigen netwerknaam (kanaal 11) en het daaraan gebonden MAC-adres, en twee andere namen waaronder die van mijn overbuurman (kanaal 1) en Omesswireless (kanaal 11). Is het niet de bedoeling dat ik alleen mijn eigen netwerknaam te zien krijg? De pc van mijn man is ook aangesloten op de router.

Merknaam draadloze router: NETGEAR
Draadloze USB adapter: NETGEAR WG111v.2 54Mbps Wireless USB 2.0 adapter.

Instellingen:
Security: WPA-PSK
Network Type: Access Point (Infrastructure)

Het werkt allemaal prima hoor, maar ik vraag me af hoe het nu zit met die drie netwerknamen.

Nog een ander vraagje: in mijn taakbalk heb ik sinds de aansluiting van de router twee iconen staan, de oude lanverbinding (die niet meer werkt) en een icoon dat ik veilig de hardware kan verwijderen. Nu wil XP dus de nieuwe draardloze USB adapter veilig verwijderen, lijkt me geen goed idee (zie bijgevoegde afbeelding)
taakbalk2.jpg

Heeft iemand de antwoorden op mijn bovenstaande vragen?

Laatst bewerkt:
Het icoon met het groene pijltje is voor ALS je de hardware veilig wilt verwijderen, het moet dus niet van Windows. Je ziet bij de beschikbare netwerken alle signalen die ontvangen worden door de netwerkkaart, dus ook die van de buren. Dit is normaal.

Bedankt voor je reactie!

Als ik de hardware niet hoef en wil verwijderen waarom blijft dat icoon dan in de taakbalk? Als ik het venster open krijg ik namelijk geen annuleeroptie, dus als ik mijn pc opstart is dat icoon er ook weer.

Kan ik die oude lanverbinding verwijderen?

Standaard is dit icoon zichtbaar in de taakbalk, eigenschapje van windows. je kunt het wel uitzetten in de eigenschappen va nje taakbalk, maar het is wel zo handig als je b.v. een keer een usb-stick gebruikt. Je kunt de oude netwerkverbinding gewoon verwijderen.

De oude lanverbinding heb ik uitgeschakeld. Het hardware-icoontje laat ik wel staan.
Bedankt voor je hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan