Vraag m.b.t. keuze flashkaart Nintendo DS (lite)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr tim

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2009
Beste mensen,

Ik zit met een aantal vragen. Misschien kan iemand me helpen;

Ik heb vandaag een DS Lite gekocht en ik wil daarvoor een flashkaart kopen.
Ik heb al even research gedaan en ik lees onder andere dat de R4-kaarten niet meer ondersteund worden wat firmware-updates betreft.
Ook lees ik op de ene site dat de R4 wel microsd-kaarten van groter dan 2gb aankan en op de andere site staat weer van niet.
Ik ben op de hoogte van de SHDC-variant die wel grotere capaciteiten aankan, maar dan lees ik weer dat die variant hetzelfde is als de R4 en alleen is uitgebracht om meer geld te 'melken'.
Dus ik weet niet wat ik moet doen.
Daarnaast weet ik ook niet welke webwinkel ik moet kiezen. Veel websites staan vol met spelfouten en er zijn geen contactgegevens te vinden. Dat komt niet echt betrouwbaar over.

Bottom line;
Welke kaart kan ik het beste kopen als ik in de toekomst up to date wil blijven wat firmware betreft en ook een 8gb microSD-kaartje wil gebruiken?
Welke winkel is betrouwbaar om deze flashkaart te kopen?

Alvast bedankt,

Tim

Beste mensen,

Ik zit met een aantal vragen. Misschien kan iemand me helpen;

Ik heb vandaag een DS Lite gekocht en ik wil daarvoor een flashkaart kopen.
DS Lite of DSi?
Ik heb al even research gedaan en ik lees onder andere dat de R4-kaarten niet meer ondersteund worden wat firmware-updates betreft.
Inderdaad, voor de R4 DS komt al geruime tijd geen nieuwe firmware meer uit, maar ik weet niet of dat erg is, want voor mij voldoet de huidige firmware. Als je een DSi hebt moet je er rekening mee houden dat veel flashkaartjes na een firmware update niet meer werken. Dit heeft Nintendo gedaan om piraterij tegen te gaan.
Ook lees ik op de ene site dat de R4 wel microsd-kaarten van groter dan 2gb aankan en op de andere site staat weer van niet.
Bij mijn weten kan alleen de R4HC (o.i.d) dat, maar ik heb zelf geen ervaring met een normale R4 en een kaartje groter dan 2GB.
Ik ben op de hoogte van de SHDC-variant die wel grotere capaciteiten aankan, maar dan lees ik weer dat die variant hetzelfde is als de R4 en alleen is uitgebracht om meer geld te 'melken'.
Dus ik weet niet wat ik moet doen.
Daarnaast weet ik ook niet welke webwinkel ik moet kiezen. Veel websites staan vol met spelfouten en er zijn geen contactgegevens te vinden. Dat komt niet echt betrouwbaar over.
Ik kan je deze site aanbevelen...

theblindman.

Hee Blindman,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb een DS Lite.
Ik heb gisteren nog doorgezocht op forums e.d. en was toen ook overtuigd van de R4-kaart.
Ik heb een R4SDHC-kaart en een 8gb micro-SDHC-kaart gekocht.

Ik heb, net als jij zegt, op meerdere forums gelezen dat de R4-kaart volstaat wat firmware en compatibeliteit betreft om te kunnen blijven gamen.

Nogmaals bedankt,

Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan