Goedemorgen,
Ik heb de volgende code:
Hiermee sla ik een werkblad van een bepaalde document op.
Automatisch wordt de datum ervoor gezet + een vaste naam. Dat de datum ervoor wordt gezet in de vorm: jaartal - maand - dag lukt wel. Maar de tekst wordt waarschijnlijk ook als datum gezien, waardoor het bestand een verkeerde bestandsnaam krijgt!
Dus in mijn geval zou de bestandsnaam moeten zijn:
20070105 - Overrijlijst Bleiswijk.xls
maar hij wordt:
20070105 - Overrijlij11t Blei116ijk.xls
Is het ook mogelijk om een soort msg box tevoorschijn te krijgen als het bestand is opgeslagen, dus als er op Yes wordt geklikt, dan wordt de werkblad opgeslang, dat er daarna een scherm tevoorschijn komt met:
Uw bestand is op 'locatie' opgeslagen!.
Dan had ik nog een vraag:
In het werkblad dat ik los wil opslaan staan uitkomsten van formules, als ik de werkblad opslaan dan verwijzen die formules naar het zng "hoofddocument" hier Invoer v1.0.xls.
Hoe krijg ik deze koppeling eruit, zodat ik alleen de uitkomsten te zien krijg en niet de forumules, zodat het nieuwe werkblad een opzich staand document wordt!
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Ik heb de volgende code:
Code:
Sub OpslaanOBW()
If MsgBox("Wilt u dit bestand opslaan?", vbYesNo) = vbYes Then
Workbooks("Invoer v1.0.xls").Sheets("Overrijlijst BW").Unprotect
Sheets("Overrijlijst BW").Select
Sheets("Overrijlijst BW").Copy
ActiveWorkbook.SaveAs "S:\test\" & Format(Now(), "yyyy" & "mm" & "dd" & " - Overrijlijst Bleiswijk")
ActiveWorkbook.Close
Workbooks("Invoer v1.0.xls").Sheets("Overrijlijst BW").Protect
End If
End Sub
Hiermee sla ik een werkblad van een bepaalde document op.
Automatisch wordt de datum ervoor gezet + een vaste naam. Dat de datum ervoor wordt gezet in de vorm: jaartal - maand - dag lukt wel. Maar de tekst wordt waarschijnlijk ook als datum gezien, waardoor het bestand een verkeerde bestandsnaam krijgt!
Dus in mijn geval zou de bestandsnaam moeten zijn:
20070105 - Overrijlijst Bleiswijk.xls
maar hij wordt:
20070105 - Overrijlij11t Blei116ijk.xls
Is het ook mogelijk om een soort msg box tevoorschijn te krijgen als het bestand is opgeslagen, dus als er op Yes wordt geklikt, dan wordt de werkblad opgeslang, dat er daarna een scherm tevoorschijn komt met:
Uw bestand is op 'locatie' opgeslagen!.
Dan had ik nog een vraag:
In het werkblad dat ik los wil opslaan staan uitkomsten van formules, als ik de werkblad opslaan dan verwijzen die formules naar het zng "hoofddocument" hier Invoer v1.0.xls.
Hoe krijg ik deze koppeling eruit, zodat ik alleen de uitkomsten te zien krijg en niet de forumules, zodat het nieuwe werkblad een opzich staand document wordt!
Met vriendelijke groet,
Jeffrey