vraag: mac os op mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

aymar

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
hoi, ik heb meerdere malen geprobeerd om mac os op mijn pc te zetten alleen het gaat niet egt lukke.....

kan iemand me helpen?

niet echt veel :D

specs:
- computernaam: PRESARIO-v6000
- microsoft windows XP pro
- processor: Intel(R) core(TM) duo CPU T2250 @ 1.73 GHz
- geheugen: 1014 mb RAM
- directX versieL 9.0c

Wil je het in een virtuele machine zetten of wil je het echt installeren. Als je het wilt installeren kan dat niet zomaar. Daarvoor heb je een speciale dvd nodig. Je processor moet ook sse3 ondersteunen.

ik wil het er echt op zetten, maar ik begrijp wel dat het nie kan maar kwou het proberen :D thanks for help!

Dan zijn er speciale dingen te downloaden op het internet. Je download dan een virtuele machine van mac os x en je download een images voor van op te starten. Dan moet je processor wel virtualization technologie ondersteunen. Of je moet 32 bit installeren.

hmmm ik zal je eerst vertellen waarom ik os wil

- omdat ik graag sommige programma's die OS X ondersteunen wil maar die ondersteunen niet windows.
maar als ik dus een virtual machine heb kan ik dan wel OS X bestanden openen?

Dat kan, maar je moet dan wel weer op bepaalde dingen letten. En je pc is niet zo heel sterk, dus dat gaat moeilijk worden voor je pc. Je kan het wel proberen. In een virtuele machine kan er niets gebeuren met je eigen systeem.

Bekijk dit filmpje is:
http://www.youtube.com/watch?v=8rMZ_-_QERA

Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reactie!
Het filmpje is erg helpzaam, wat mij betreft kan deze topic worden gesloten!
als er een probleem is zeg ik het wel weer :D

Ook een goeie tutorial! bedankt mensen! gaat zeker lukken :D

zoek naar hackintosh of osx86 daar vind je veel info
als je iboot brand op een cd en daarmee opstart kun je gewoon osx installeren
dit kan met gewone "legale" os x cd.
er zitten wel nadelen aan.
veel hardware word niet ondersteund omdat apple dat niet in z'n eigen macs gebruikt
als je mac os x gewoon wilt uitproberen kun je ook een tweedehands powerpc kopen
ga dan voor een G4 876mhz met leopard.
en als je gewoon het goede van pc en mac samen wilt is hackintosh of de andere manier echt geweldig!

veel succes en laat je resultaten achter plz.

Groeten,

Symen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan