Vraag mbt aanschaf nieuwe comp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjiro

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
De topic titel klinkt misschien raar maar ik sta op het punt om een nieuwe computer te bestellen. Nou heb ik 2 verschillende modellen op het oog maar, helaas, heb ik vrijwel geen verstand van videokaarten en processoren dus bij deze mijn vraag over de videokaarten.

Graag wil ik met mijn nieuwe computer World of Warcraft kunnen spelen zonder dat het beeld hapert. Dat gemeld hebbende zijn dit de videokaarten die ik bij de modellen computers zie.

ATI RadeonTM HD 4650
Videogeheugen (MB): 1024

nVida GeForce GT120
Videogeheugen (MB): 1024

Mijn vraag luidt dus. Welke videokaart is het meeste geschikt om fatsoenlijk te kunnen gamen en welke kan er voorlopig nog wel mee? Ik hoef er niet de nieuwste en meest moderne games mee te spelen. Het gaat om gebruik vanuit huis waarbij ik qua games alleen World of Warcraft en Football Manager wil spelen. Daarnaast gebruik ik Photoshop veel maar dat moet geen probleem zijn lijkt me. Welke videokaart raden jullie mij aan?

Ik zal nog even linken naar beide computers. Daar dit misschien van belang kan zijn.

Computer 1
Computer 2

Alvast bedankt!

Photoshop, WoW en football manager gaat sowieso met beide systemen prima. het zijn allebei midrange systemen, dwz voor gemiddeld gebruik en prestaties. qua videokaart zou ik echter wel voor de HD4650 gaan, aangezien de GT120 van Nvidia wel nieuwer is, maar echt een basismodel instapper. Ik heb zelf de HD4670, de grote broer van de HD4650, en die draait absoluut top. voor videokaart adviseer ik je dus de hd4650. de processoren zijn ongeveer gelijk qua prestaties, dus dat maakt niet veel uit.

Ok dan prima. Mocht ik ooit krachtigere prestaties van de videokaart verwachten dan kan ik die altijd nog vervangen neem ik aan. Bedankt voor de reactie, ga dan toch voor de Acer.

Nogmaals bedankt voor de snelle response :).

Laatst bewerkt:
graag gedaan,
het is natuurlijk mogelijk om later een andere videokaart er in te zetten. (het is dedicated en dan kan dat vrij makkelijk) hoewel voor jou dit de komende tijd echt nog niet nodig is, aangezien de spellen die je speelt.

ik zou ze geen van beiden doen.

Qua videokaart zit er weinig verschil tussen een gt120 (=9500gt als ik het goed heb) en een HD4650. Bij het ene spel zal het 1 winnen, bij het andere de andere.
De processor van intel is wel sneller.

Ik denk dat je beter voor dit kan gaan:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...uct[63197]=1&product[5545]=1&product[63315]=1

Wellicht kan het elders nog wat voordeliger. (4launch/salland/coolprices)

voordeel:
1. betere processor
2. flink betere videokaart
3. snellere harde schijf
4. geen packard hell
5. Vista incl 'gratis'upgrade naar windows 7
6. je kan zelf kiezen voor de dingen die jij belangrijk vind

Mocht je iemand kennen die een pc in elkaar kan zetten, dan kan je nog meer besparen. Ik bn er vanuit gegaan dat je dit dus niet kan -> azerty doet dit dan voor 60 euro :)

ja het kan natuurlijk nog beter qua videokaart, daarom zei ik ook midrange. maar ik neem aan dat hij niet zomaar 2 pc's van rond de 600 euri uitzoekt?!
ik neem aan dat ook hij een bepaald budget heeft en dus niet het beste van het beste kan kopen? ik ben uitgegaan van de situatie die hij zei, als hij mij voor 1000 euri de vrije hand gaf kwam ik ook met andere dingen. en volgens mij is een 9500 GT niet bepaald hetzelfde als een GT120. andere chips, andere geheugens, snelheden, stroomgebruik, blablabla. bovendien is een GT120 nieuwer.

hoezo denk je dan dat een Intel Q8200 sneller is dan een AMD X4 850? volgens mij bieden ze ongeveer dezelfde prestaties, want een Q8200 is momenteel wel de instap quadcore van Intel, en van AMD heb je ook nog de X3 serie...

ja het kan natuurlijk nog beter qua videokaart, daarom zei ik ook midrange. maar ik neem aan dat hij niet zomaar 2 pc's van rond de 600 euri uitzoekt?!
ik neem aan dat ook hij een bepaald budget heeft en dus niet het beste van het beste kan kopen? ik ben uitgegaan van de situatie die hij zei, als hij mij voor 1000 euri de vrije hand gaf kwam ik ook met andere dingen. en volgens mij is een 9500 GT niet bepaald hetzelfde als een GT120. andere chips, andere geheugens, snelheden, stroomgebruik, blablabla. bovendien is een GT120 nieuwer.
Ik begrijp weinig van je post.

Ik geef aan dat hij beter voor 618 euro een andere pc kan kopen. Incl verzendkn kom je dan ook aan 650 euro. Dat wil hij uitgeven.

Processor had ik trouwens wel fout. Ik dacht dat de AMD processor de phenom I was, maar het is de Phenom II 805 (slecht gelezen). De PhII 805 is beter dan de Q8200, of minimaal net zo goed.
Blijft staan dat een x3 720 een betere keuze is.

oké dan,
maar ik stel ook regelmatig pc's samen, maar inclusief OS en softwarepack's heb ik voor 600 euro egt geen pc met een betere videokaart dan de 9500/9600 GT. (want dan kost de videokaart al ruim 70 euro)

Ik heb inderdaad een bepaald budget waar ik me aan moet houden. Ik bestel de computer graag via Wehkamp omdat ik per maand zo'n 150 euro uit kan geven en dus binnen 5 maanden de computer af betaald heb en ja ik heb dringend een nieuwe computer nodig aangezien mijn huidige computer de zomer niet gaat overleven ben ik bang.

Ik ga eens uitzoeken of ik via Azerty, hetgeen jij aangaf, kan betalen per maand of later kan betalen. Als dat kan is dat natuurlijk ook een optie. Bedankt voor het alternatief :). Nogmaals ik ben geen held wat betreft de inhoud van een computer ;).

Laatst bewerkt:
oké dan,
maar ik stel ook regelmatig pc's samen, maar inclusief OS en softwarepack's heb ik voor 600 euro egt geen pc met een betere videokaart dan de 9500/9600 GT. (want dan kost de videokaart al ruim 70 euro)
Dan ben jij niet zo goed daarin en ik dus wel :D
Voor 618 euro heb je een complete pc inc Vista EN een betere videokaart dan een 9500GT/9600GT.

Sjiro: als je geen pc kan betalen, dan moet je er geen kopen. Je kan dus beter een paar maanden wachten tot je genoeg gespaard hebt. Sparen is geld op een rekening zetten dat je hierna laat staan... :D
Hiermee bespaar je de rente...

Hehe ik snap het sparen principe hoor ;). Het is echter zo dat ik echt een nieuwe computer nodig heb en het dus op die manier overweeg. Maar wat jij liet zien is ook een prima optie natuurlijk. Ik overweeg m'n opties sowieso de komende tijd nog het is alleen oriënterend op dit moment en ik vroeg mij gewoon af hoe en wat.

Oo en het liefste werk ik zonder Vista trouwens. Windows 7 hoor ik veel goede verhalen over maar vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar XP. Het is dat Vista er al bijgeleverd wordt en ik niet kan kiezen het achterwege te laten (bij Wehkamp dan).

Nogmaals bedankt voor je advies. Zie dingen waar ik zelf nooit achter was gekomen :).

Aangezien je zegt de pc echt nodig te hebben. Ik ga er dan vanauit dat een spelletje doen meer luxe is.
Een andere optie met dat in gedachte:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...219782]=1&product[210564]=1&product[100663]=1

Dus: goedkopere (dus ook wat zwakkere processor), geen losse videokaart, geen vista, en je moet de pc zelf in elkaar schroeven.
Dan heb je voor 300 euro een prima basis om verder te werken.

Je spaart nog een tijdje en dan koop je er een nieuwe videokaart in. -> je kan dan prima gamen.
Daarna spaar je verder voor een betere processor. (is niet meteen nodig, maar op een gegeven moment zal je het wel willen)
Eventueel nog Windows 7 en je hebt een mooie pc.

Je hebt gelijk marsmannetje. Maar ik heb zo'n 650 a 700 euro tot mijn beschikking die ik direct kan betalen (zat in mijn hoofd nog met collegegeld te rekenen enz. enz maakt ook verder niet uit).

Zou jij voor mij, voor dat bedrag, een goede computer in elkaar kunnen zetten op de website die je gaf? Of is het voorbeeld dat je gaf al een maximale wat ik er uit kan halen voor een budget van 600 tot max. 700 euro? Dit was je voorbeeld.

Als je er geen zin in hebt ook prima natuurlijk!

Laatst bewerkt:
Met of zonder Vista?
Zonder kan de pc natuurlijk nog een stuk beter.

En ik neem aan dat de pc wel geassembleerd moet worden?

De PC moet wel in elkaar gezet worden als het kan ja. En het liefst zonder Vista. Heb zelf nog wel een XP versie thuis liggen.

Dan zal ik vanavond ff iets voor je samenstelllen... Heb nu alleen tijd voor korte vragen :)
(moet nog even werken...)

Prima uiteraard. Ik heb de tijd, haast heeft geen nut.

Bedankt voor je hulp. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen :D

graag gedaan hoor.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[207707]=1&product[90497]=1&product[192555]=1

Dit is het maximaal haalbare in mijn ogen.
Wat heb ik veranderd.

1. Veel betere videokaart
2. Betere quadcore processor
3. Zwaardere voeding
4. Grotere harde schijf.

De rest is hetzelfde gebleven.

Je kan ook gewoon een 500 of 640GB harde schijf nemen. Dan bespaar je al wat.
Je kan een goedkopere videokaart nemen, maar deze heeft wel een erg goede prijs-kwaliteit verhouding.
Je kan een goedkopere voeding nemen, maar deze geeft wat meer speling voor de toekomst.
En de processor is geen noodzaak, maar ik zou em toch gewoon doen :)

Met besparing op de voeding en harde schijf:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[219782]=1&product[7517]=1&product[210564]=1

Voor de videokaart zou je nog de HD4870 kunnen overwegen. Zeker als je scherm kleiner dan 22 inch is.

Ik werk, vooralsnog met een 20 inch monitor, uiteindelijk wil ik graag een tweede 20 inch monitor aanschaffen maar dat is een zorg voor later. Ik zou dus ook kunnen kiezen voor deze videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan