• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag mbt automatische opmaak van cellen bij wijzigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,

Ik ben bezig met een groot personeelsoverzicht.

Op het tabblad "PROG spreadsheet" staan in de kolommen F tm AC de maanden van het jaar, onderverdeeld in FTE's en loonkosten per maand

In dit overzicht is een opmaak tot stand gekomen dat bij een wijziging in FTE of loonkosten een cel een bepaalde kleur en bepaalde tekstkleur krijgt.

Nu wil ik dit ook graag terug zien komen op het tabblad "TOTAAL" bij de kolommen AW tm BH en BJ tm BU.

Ik krijg dat niet voor elkaar. Waarschijnlijk omdat de inhoud van deze cellen verwijst naar een ander tabblad.

Kunnen jullie mij AJB helpen dat de opmaak van de cellen op beide tabbladen aan elkaar gelijk is? Dus rood oplichten als FTE's en kosten toenemen. Groen als het afneemt. Grijs als iemand stopt te werken en blauw als iemand start.

Graag jullie hulp. Ben er al een halve dag mee bezig, en krijg het niet voor elkaar :-(

Bijlagen

Gebruik de zelfde formules in tabblad "TOTAAL"als in tabblad "PROG spreadsheet"
Reduceer eerst het aantal VO formules
Er staan er ruim honderd in terwijl het met een stuk of 6 kan.
Ook de formules in kolommen AD en AE kan een stuk eenvoudiger.

Bekijk dit alles in de bijlage

Bijlagen

Hoi,

Dank dat je de moeite hebt willen nemen. Het is mij inderdaad gelukt met de kleurtjes en aantal VO formules zijn teruggebracht tot inderdaad 6. Mijn dank daarvoor.

Enige vraag is nog: klopt de formule bij gemiddelde FTE wel? Als ik namelijk je formule loslaat op mijn bestand bij een persoon die maar 3 maanden werkt, dan zou deze 0,25 gemiddeld moeten laten zien. Door de formule wordt 1,00 FTE meegepikt.

In B14 staat 'Wichink, Rudie' hij werkt 3 maand en in cel AE14 staat toch 0,25?

Klopt, maar ik weet al wat het "probleem" is. De formule van jou klopt als iedere cel een waarde heeft. Ook al is deze nul. In mijn eigen spreadsheet heb ik bepaalde cellen leeggemaakt doordat die persoon is verdwenen. Dan staat er niets meer in en dan werkt de formule niet.

In ieder geval erg bedankt voor je hulp! Dat waardeer ik zeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan