• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag mbt Indirect formule, wie kan mij helpen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajhulsker

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hallo Hallo!

Ik wil graag op een tabblad verwijzen naar andere tabbladen. Een verwijzing naar een ander tabblad is gelukt, maar het lukt niet om de formule door te trekken.

Ik gebruik de volgende formule:

=(INDIRECT(maand&"B2"))

Als ik de formule doortrek dan blijft Excel maar op Cel B2 gericht.

Ik heb mijn bestand bijgevoegd.

Het is de bedoeling dat ik in het tabblad periode het nummer van de maand ingeef. Gebaseerd op de keuze voor het maandnummer zou Excel automatisch uit het juiste tabblad de waarden op moeten halen en die in het tabblad analyse zetten. Voor één rij lukt die, maar wat ik al aangaf het doortrekken van de formule werkt niet.

Wie o wie kan mij helpen ik ben al uren aan het puzzelen maar kom er niet uit…

Alvast Bedankt!

AukeJan

Bijlagen

SUPER bedankt!

Hallo Paul,

Hartstikke bedankt, het werkt! Hier ben ik echt heel blij mee. Wat een supertool trouwens helpmij.

Groet,

AukeJan

Aanvullende vraag

Hallo,

Na het zeer nuttige antwoord van Paul is het gelukt om de rijen door te trekken.

Ik vroeg me af of hetzelfde ook mogelijk is mbt de kolommen.

Hoe moet ik de formule aanpassen zodat als ik hem in kolommen doortrek dit automatisch goed gaat?

Alvast bedankt!

AukeJan

Hallo,

Na het zeer nuttige antwoord van Paul is het gelukt om de rijen door te trekken.

Ik vroeg me af of hetzelfde ook mogelijk is mbt de kolommen.

Hoe moet ik de formule aanpassen zodat als ik hem in kolommen doortrek dit automatisch goed gaat?

Alvast bedankt!

AukeJan

Dan moet je gebruik maken van Teken(64)
Bijv.:
TEKEN(64+1) Resultaat: A
TEKEN(64+2) Resultaat: B

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Gelukt!

Hallo Roncancio,

Het is gelukt met de TEKEN formule! Ik heb een extra rij aangemaakt waarin ik 1,2,3,4 enzovoorts in het gezet waar ik vervolgens naar verwijs, dus de formule wordt nu:

=INDIRECT(maand&TEKEN(64+A$1)&RIJ())

Vervolgens trek ik hem door en alles werkt, top!

Het enige wat dus wel nodig is is om een extra rij aan te maken. Ik hoopte een beetje dat met 64+1 hij automatisch over zou gaan naar 64+2 als ik hem doortrek maar dat is dus niet zo. Of weten jullie hier nog iets op waardoor hij wel automatisch optelt maar geen extra rij nodig is?

AJ

Jazeker wel.
Maar zonder voorbeeldbestand is dat wat lastig.

Als je de $-teken weghaalt, gaat het dan wel goed?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Met het weghalen van het $ teken lukt het helaas nog niet.

Bij deze het voorbeeld bestand.

In het tabblad analyse kan je nu de formules zien die ik met jullie hulp gemaakt heb. Op zich werkt het goed, het doortrekken van de rijen gaat met de rij() formule automatisch. Dat werkt perfect. Het doortrekken van de kolommen werkt met de TEKEN functie ook, maar ik moet dus een extra rij toevoegen met de kolomnummers (rij 11). Ik vraag me af of die ook zonder kan, maar weet niet zo goed hoe.

Groet,

AukeJan

Bijlagen

=INDIRECT(maand&TEKEN(64+KOLOM())&RIJ())

Als je RIJ() kan gebruiken kan je ook KOLOM() gebruiken ;)

Wigi

Helemaal top, het werkt nu volledig automatisch!

Wigi, Roncancio, Paul,

Allemaal hartstikke bedankt, jullie aanvullingen hebben mij enorm geholpen! Nogmaals bedankt. Deze site is echt geweldig!

Hartelijke groet,

AukeJan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan