Vraag na opnieuw installeren Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojos

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Berichten
87
Ik heb 2 HD's C: en D:
Ik wil mijn PC opnieuw installeren met Vista en heb daarom alle Documenten op D: gezet.
Als ik bij het installeren aangeef dat ik Vista op C: wil installeren zijn mijn bestanden op D: dan veilig?

snel antwoord: ja


Dit is alles en wel gebeurt..
Maar: zodra ik klaar was met opnieuw installeren gaf mijn PC aan dat ik maar 3,75GB RAM had ipv 4 GB (dat was voor het installeren zo)

Ik heb er dan ook 4 gig INzitten!
Hoe krijg ik mijn 0.75 gig weer terug?
 
Ik heb 2 HD's C: en D:
Ik wil mijn PC opnieuw installeren met Vista en heb daarom alle Documenten op D: gezet.
Als ik bij het installeren aangeef dat ik Vista op C: wil installeren zijn mijn bestanden op D: dan veilig?

snel antwoord: ja


Dit is alles en wel gebeurt..
Maar: zodra ik klaar was met opnieuw installeren gaf mijn PC aan dat ik maar 3,75GB RAM had ipv 4 GB (dat was voor het installeren zo)

Ik heb er dan ook 4 gig INzitten!
Hoe krijg ik mijn 0.75 gig weer terug?

3,75 + 0,75 = 4,5 en niet 4.
Heb je Windows 32 of 64? Als het 64 is, dan is er idd. iets mis, heb je Vista 32 dan dien je uitsluitend SP1 even te installeren. Het is dan geen 3,75, maar 3,25 giga. Vista zónder SP1 herkent de 4 gig niet maar gebruikt wel wel ruim 3,2 gig en Vista mét SP1 ziet 4 gig en gebruikt ook maar ruim 3,2 gig. Het is dus slechts optisch.
Het antwoord "ja" dat je gaf is idd. het juiste antwoord.
 
Laatst bewerkt:
3,75 + 0,75 = 4,5 en niet 4.
Heb je Windows 32 of 64? Als het 64 is, dan is er idd. iets mis, heb je Vista 32 dan dien je uitsluitend SP1 even te installeren. Het is dan geen 3,75, maar 3,25 giga. Vista zónder SP1 herkent de 4 gig niet maar gebruikt wel wel ruim 3,2 gig en Vista mét SP1 ziet 4 gig en gebruikt ook maar ruim 3,2 gig. Het is dus slechts optisch.
Het antwoord "ja" dat je gaf is idd. het juiste antwoord.

Sorry voor het rekenfoutje.
Ik heb inderdaad 32 en ik ga die zo even installeren. (Download nu)
Kijken of het werkt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan