CrazySoccer
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 nov 2013
Hallo beste programmeurs, ik ben er weer, met een andere oefening!
Deze oefening is een graad moeilijker voor mij dus daarom dat ik het weer m2 eedeel met jullie en al dank voor de hulp.
Ik vind de eerste deel nogal moeilijk, en dan ook de totaal kostprijs van aantal verblijfdagen en gemiddelde verblijfdagen. ( Heb maar 3 lessen gehad en moet dit dus al kunnen oplossen )
De 2 groupbox zou geen probleem voor mij zijn.
Iemand een idee hoe ik hier het best aan begin? Ik moet gebruik maken van functies ook btw
Bedankt!
Deze oefening is een graad moeilijker voor mij dus daarom dat ik het weer m2 eedeel met jullie en al dank voor de hulp.
Je maakt een klein programma voor een hotel. Deze programma bestaat uit 3 groupboxen. In je 1 ste gbx vermeld je de huidige datum ( veranderd dus automatisch ) en dan stel je een textbox in. Deze textbox staat ervoor om de aantal dagen in te geven dat je in het hotel gaat verblijven. Als je vb 2 ingeeft, krijg je in dezelfde groupbox vertrek: zondag. ( word dus automatisch berekend )
Daarna in je 2 de groupbox, stel je 2 rbt in, basiskamer en premiumkamer. Hierna stel je ook 3 checkboxen, diner, lunch, ontbijt.
3 de groupbox, daar steken we:
Totaal kostrpijs van gemiddelde aantal verblijfdagen
Totaal kostprijs verblijfdagen
totaal kostprijs eten en drinken
totaal kostprijs eten
totaal kostprijs drinken
Ik vind de eerste deel nogal moeilijk, en dan ook de totaal kostprijs van aantal verblijfdagen en gemiddelde verblijfdagen. ( Heb maar 3 lessen gehad en moet dit dus al kunnen oplossen )
De 2 groupbox zou geen probleem voor mij zijn.
Iemand een idee hoe ik hier het best aan begin? Ik moet gebruik maken van functies ook btw

Bedankt!
Laatst bewerkt door een moderator: