Vraag of RAM!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rood412

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo Allemaal!

Ik had een aantal uurtjes geleden had ik 2 staafjes RAM gekocht, en uiterraad ook in me pc geplaast.

Ik had toen nog twee van de vier slots over, die zij nu dus ook gevuld.

Er zitten dus totaal 4 staafjes in me pc op dit moment.

Maar zoals op de volgende afbeelding te zien is, staat er dat er 4GB is geinstalleerd, maar dat er nog 2GB vrij is, dat snap ik niet. Want alle slotjes zijn gevuld!

Kunt iemand dit uitleggen?

Alvast Bedankt!

gebruik

je pc gebruikt automatisch wat hij nodig heeft. dit kan je volgens mij niet veranderen.

Hoi,

Zou het iets te maken kunnen hebben dat je een 32 bits windows versie hebt.
Kijk eens in de bios hoeveel wordt daar gezien?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dus zoals je ziet wordt door het moederbord(bios) wel het geheugen gezien en komt het door de 32 bits versie dat je niet meer ziet je zou over kunnen stappen naar 64 bits versie die ziet en gebruikt wel de volledige 4 gig.

Hoi,

Dus zoals je ziet wordt door het moederbord(bios) wel het geheugen gezien en komt het door de 32 bits versie dat je niet meer ziet je zou over kunnen stappen naar 64 bits versie die ziet en gebruikt wel de volledige 4 gig.

Dat betekend Windows opnieuw installeren?

Dan zou er toch 3.2gb gezien moeten worden(beschikbaar)
Ben eerder benieuwd of er geheugen naar de videochip gaat.

Hoi,

Ja dat betekend een 64 bits versie installeren moet je die wel hebben ;) en daar ging ik eigenlijk van uit maar goed dat je het even vraagt Frankwannet :thumb::thumb: kan ook niet anders heb ik z'n idee omdat de bios wel de 4 gig ziet of als hij in dual channel draait wat krijg je dan wordt dan door windows de 1,25 gig ook niet gezien.

Laatst bewerkt:
Mijn pa heeft ook een 32-bit Vista en heeft ook gewoon 4GB werkend geheugen!

Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf gezien dus dan zal het ook wel zo zijn, maar dat is verder geen probleem alleen dat ik er een 64-bit op moet zetten.

Hoi,

Wil je de 4 gig benutten ja dan blijft niets anders over

In het BIOS staan 4 bankjes van 1 GB, een totaal van 4 GB
Heb je ook een hack gebruikt om de volledige 4GB te benutten onder een 32bits OS?

Zoals ik het kan bekijken is: dat er dan 2 GB over is , zou kúnnen betekenen dat er nog 2 GB beschikbaar zou zijn voor het windowsverhaal..

Hoi Rood412

Het is meschien een beetje lastig om het meteen goed door te hebben.
Een 32Bit systeem kan maximaal 4GB geheugen adresseren alle andere hardware die daar ook gebruik van maken gaan dan ook nog van die 4GB af en grote video kaart kan nog al flink gaan mee tellen ,geregeld hou je dan zo tussen de 3,2 en 3,6 over als je geluk heb.

Maar er is nog iets wat bij jou waarschijnlijk nu ook zo is.
Die geheugen adressen kunnen nogal eens flink verbruikt waardoor niet alle ram geheugen voor windows beschikbaar is ,als ware is er dan een soort memory hole.

Een klein stukje gequote uit een blog om je te laten zien dat het met deze man (Mark Russinovich) ook zo was.

The consumption of memory addresses below 4GB can be drastic on high-end gaming systems with large video cards. For example, I purchased one from a boutique gaming rig company that came with 4GB of RAM and two 1GB video cards. I hadn't specified the OS version and assumed that they'd put 64-bit Vista on it, but it came with the 32-bit version and as a result only 2.2GB of the memory was accessible by Windows. You can see a giant memory hole from 8FEF0000 to FFFFFFFF in this Meminfo output from the system after I installed 64-bit Windows:

Mark's Blog voor het hele verhaal en als je er in wil gaan verdiepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan