Vraag om overklokken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LarsL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LarsL

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Hallo allemaal, ik heb een MSI moederbord (K9A2 CF) en een AMD Athlon 64 X2 DualCore 5000+ als ik echter in het dualcorecenter dat op de bijgeleverde cd van het moederbord stond, installeer en ik klik bijvoorbeeld game aan, vraagt hij of ik wil overklokken.
Dus het zijn verschillende modussen (game, av enzovoorts) waardoor ik de processor in de goede staat kan instellen, echter geeft hij dus wel een waarschuwing, kan ik deze negeren en gewoon op ok drukken?

Screenshot:
4379563e0407268dcenter.bmp

Die waarschuwing MOETEN ze wel geven omdat overclocken in principe kan leiden tot schade aan je pc en zo zijn zij van de verantwoordelijkheid af

Die waarschuwing MOETEN ze wel geven omdat overclocken in principe kan leiden tot schade aan je pc en zo zijn zij van de verantwoordelijkheid af
Maar het staat wel in het dualcorecenter dus is het veilig om op ok te klikken?

Sorry voor de dubbelpost en de bump, maar heeft iemand een idee of dit zou kunnen zonder mijn cpu te beschadigen? Ik heb niet echt een geweldige koeler ofzo.
De temperatuur is nu 38 graden volgens het DualCore Center. De proccesor is een AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) (gekocht op 4/5 oktober)

Laatst bewerkt:
Overklokken levert ALTIJD een risico op, niemand kan en zal garanderen dat het altijd goed gaat....

Denk je dat ik dit wel kan doen met enige garantie dat het niet zomaar fout gaat? als ik hem naar cool zet moet het toch goed gaan aangezien hij hem dan niet gaat overklokken maar eerder downklokt? :p

Ik denk igg niet dat je pc echt overclockt.

Tis meer een eco proggie denk.

Als je hem op silence of cool zet, draait ie volgens mij de multiplier naar beneden zodat je
cpu op een lagere snelheid draaid => koeler => stiller => zuiniger.

Game zou dan de normale snelheid zijn of misschien net iets hoger.
Dit kan geen kwaad.

Er zal misschien een stand in zitten waar je zelf alles in kan stellen. Dit kan misschien (heel misschien) fout gaan vandaar die waarschuwing.

Als ik naar het plaatje kijk staat er alleen info over de FSB. Je verandert geen voltages of iets dergelijks.

Asus heeft ook zoiets alleen werkt dat daar automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan