Vraag om parameter bij sluiten formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter flbos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Ik ben op een zeer vreemd probleem gestuit. Ik heb een applicatie gemaakt in Access 2000 die prima werkt (dacht ik). Het gaat om het volgende:

Een formulier in de applicatie bevat een keuzelijst met daarin de uitvoer van een query. Deze uitvoer is afhankelijk van een invoerveld op het formulier. In de query (opgeroepen door op een knop te drukken) wordt dus verwezen naar het invoerveld. Dit werkt allemaal prima.

Nu heb ik de applicatie gekopieerd naar een andere PC. Deze werkt met precies dezelfde versie van Access. Wanneer ik nu de applicatie gebruik en sluit het genoemde formulier af dan krijg ik de melding dat ik een parameter op moet geven (ten behoeve van de query die achter het formulier zit dat gesloten wordt). Als ik op annuleren druk kan ik weliswaar weer verder, maar het staat natuurlijk bijzonder slordig. Hoe kan dit?
Bij het uitvoeren van de query (als het formulier geopend is) vraagt ie niet om een parameter en komt wel met de goede uitvoer!!

Vergeet ik bijna iets belangrijks:

De PC waarop de applicatie gemaakt is werkt met Windows 98. De PC waarop ineens om een parameter wordt gevraagd werkt met Windows XP. De landinstellingen staan hetzelfde (hoewel ik al niet het idee had dat het daar aan lag).

Kan het dus aan het gebruik van verschillende Windows versies liggen???

Precies hetzelfde.

Ik heb dit ook voor met een db op het werk, deze staat op het netwerk en bij de 98 pc geen probleem maar bij de XP vraagt ie bij elke combobox die is ingevuld een parameter wanneer je het formulier sluit.
Denk dat het een XP probleem is want ik had al eens vernomen dat XP niet echt compatibel is met VB, VBA, Office ....... er zouden nogal wat bugs inzitten.

Bedankt voor de reactie. Ik heb overigens wel een oplossing gevonden (misschien heb je er ook wat aan) voor het probleem. Bij het sluiten van het formulier neem ik voor het close commando een regel code op die ervoor zorgt dat de rowsource van de keuzelijst leeg is met keuzelijst.RowSource = ""

Bij het openen van het formulier geef ik de rowsource van de keuzelijst weer de juiste waarde, zodat ik weer het gewenste resultaat krijg gepresenteerd.

Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, maar het werkt prima.

Lijkt me dat dit met comboboxen net zo moet kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan