Vraag om voor maken van spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickDriezen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Beste Forum lezers,
Hier is er weer 1 met een heel idee over het maken van een browser spel.
Laat ik maar eens alles duidelijk uit leggen in de hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

Sinds mei 2005 speel in het spel Megatycoon dit is nog steeds erg leuk en dit doe ik ook met veel plezier. Maar al een poos speel ik met een idee voor het maken van een eigen browser spel.
Alleen ik loop niet alleen tegen een lamp ik heb heel veel lampen voor mij hangen.
Als er iemand is die echt een noob is dan ben ik het wel met het maken van dit soort dingen.
Dit komt omdat mij opleiding sport en management is.
Het Basis Format voor het spel is zo goed als af, niet te vroeg juichen want dit is gemaakt in Excel.
Dit houd in dat alles niet automatisch werk. Wel kan ik vertellen dat dit een basis is en dat hier natuurlijk veel aan gedaan kan worden zodra de start wordt gemaakt voor het spel.

Wie zoek ik:
Ik zoek mensen dit een hobby hebben binnen de ICT en mij kunnen helpen met het maken van het spel. Ik zelf ben al wat bezig geweest met PHP en HTML enz. maar dat is echt om te kijken hoeveel werk het allemaal wel niet is. Nou dat is een hoop werk en daar ben ik me bewust van. Tijdsbestek van het spel is voor mij dan ook niet zo belangrijk als is het natuurlijk leuk om het spel zo snel mogelijk te hebben draaien. Ik hoop op 1 of meerdere mensen waarmee ik een team kan vormen zodat in goede samen spraak het spel in de lucht krijgen.

Wat kan ik betekenen:
Ik zou me vooral bezig gaan houden mocht het spel gaan starten om te zorgen dat daar binnen het spel alles goed gaan en alle werkzaamheden dit ik daarbinnen kan vervullen. Wees niet bang ben niet de persoon die lui achter over hangt en dan maar denkt van hoop dat het af is en dan iedereen bedanken en aan de slag. Ik help graag waar ik kan en wil ook absoluut wel leren en me handen uit de mouwen steken.
Aangezien team voor mij betekent dat je het met ze alleen doet. Mocht je met de vraag zitten en wat moet ik doen als het spel draait? Nou dat is heel simpel we kunnen je een taak geven zodat je betrokken bent met het spel direct. Maar ook indirect met het verzinnen van bijvoorbeeld nieuwe opties of mogelijk heden voor het spel. Maar ook het verbeteren de punten die we dan al hebben.

Vergoeding of niet?:
In eerste instantie is het op vrijwillige basis ( ligt even aan het feit als ik mijn nieuwe baan krijg of niet) daar binnen valt er natuurlijk dingen te regelen als we een keer bij elkaar moeten/willen komen dat er een onkosten vergoeding komt.
Verder mocht het lukken en we kunnen er geld mee verdienen, wat niet op mijn eerste plaats staat.
Ik moet wel zeggen dat er wel een financieel plan ligt dus voor de mensen die van geld houden er zit wel een idee achter hoe er geld gemaakt kan worden en nee dat vertel ik niet nu.
Dan is dit natuurlijk simpel voor de kosten van de site en wat er over blijft zal worden verdeelt onder de mensen die meehelpen. Dit kan natuurlijk allemaal vast gelegd worden op papier mocht je dat willen. In eerste instantie zal ik op draaien voor de kosten die er zijn het is namelijk mijn project en ik vraag jullie om te helpen. De enige koste die je maakt is tijd.

Basis van het spel:
Na het inloggen van het spel krijg je een bedrag krijgen waarmee je de aandelen markt op kan.(verhoudingen heb ik in excel al redelijk voor elkaar)
Je kan aandelen kopen en verkopen. Ik zou graag binnen dit spel de fictieve bedrijven die we hebben bedrijfsberichten laten uitgeven. Zo wordt er een gehele aandelenmarkt gemaakt met berichten van bedrijven en alles wat het koersverloop van het aandeel kan beïnvloeden. Hierdoor krijg je dat de aandelen niet alleen omhoog en omlaag gaan als ze worden gekocht en verkocht. Maar dat er ook berichten en speculaties komen waar een goed aandeel kan zakken.

Ik hoop zo dat ik een goed beeld heb gegeven over hoe ik de basis er zie.
Nogmaals mocht je mee helpen dan kan je natuurlijk eigen in breng er ook in kwijt en wil je dat niet ook geen probleem.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dit graag, dan probeer ik hier zo snel en goed mogelijk op te antwoorden.

Groeten
Rick Driezen

Laatst bewerkt:
volgens mij is dit concept en het idee van dit spel al meerdere malen uitgemolken en wordt de spoeling op de markt ook steeds dunner ;)

Het idee ben ik op het internet al een aantal maal tegen gekomen.
Ten eerste wil ik het spel niet uitmelken de manier waarop eventueel geld zou willen verdienen is totaal achter de schermen.
het moet een gratis spel worden waar mensen rustig een spel kunnen doen en proberen boven aan de lijsten te komen.
Aan mijn idee zitten ook geen vaste waardes van de AEX zelf wat vaak voorkomt.
Dus echt op zoek naar een vernieuwend concept.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan