• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag omtrent totalen optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbgroen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2021
Goedemiddag,

Ik heb in de bijlage een overzicht gemaakt van een tabel met als laatste regel de totalen!

Dit gaat wanneer ik er niets mee doe best goed, alleen wanneer ik nu filter op b.v. type boom veranderen de totalen niet.

bv Nordmann in januari 20 stuks dan blijft het totaal telkens staan op 43

Hoe is dit te veranderen,en welke formule moet ik daarvoor gebruiken wanneer ik dit voor alle maanden wil doen??

Bijlagen

gebruik de totalen rij van de tabel
zie vb

Bijlagen

Ik vond
Code:
=SUBTOTAAL(109;D2:D13)

Knap gevonden. Kijk eens wat er in de totaalregel van @E v R staat.

Knap gevonden. Kijk eens wat er in de totaalregel van @E v R staat.

Knap domme opmerking want als ik vensters heb openstaan kan ik het bericht van Eric niet zien, want dat staat er nog niet. Soms heb ik ook gelijktijdig IE en FF openstaan. Als ik dat bericht van Eric had gezien dan had ik eerst wel gekeken naar zijn oplossing en mijn bericht niet geplaatst. Jouw opmerking is ongepast en er is ook wel een ander woord voor.

Laatst bewerkt:
@Eric
Kan het zijn dat jouw oplossing niet werkt in Excel 2007 H&S. Ik krijg kringverwijzing en het symbool rechtsonder van AutoCorrectie-opties of is dat laatste normaal?

@Senso plaats anders even een schermafbeelding van het bestand in jouw 2007 versie (geen idee of tabellen toen al een optie waren (lijkt me wel...))
En anders gewoon jouw suggestie

Optellen

Hallo Senso,

Waarschijnlijk heb je de formule ergens in Cel D10 of D11 staan. Dus binnen de reeks D2 : D13 en dan krijg je kringverwijzing.

Groet

Dirk

Knap domme opmerking want als ik vensters heb openstaan kan ik het bericht van Eric niet zien
Knap domme actie dus. Ik weet niet wat H&S (heel erg uitgeklede versie speciaal voor Senso)is maar in Excel 2007 werkt het gewoon.

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    106,1 KB · Weergaven: 32
Ja, jij wint, ik ben een amateur en een prutser. H&S is Home and Students. Ik ben dan A&B amateur and bungler.:d:d:d

Bedankt Eric, Dirk en VenA voor het geduld en de hulp.:thumb:

Laatst bewerkt:
ik dacht me te herinneren dat subtotalen en tabellen niet samen gingen/gaan.
Je moet een tabel dus terug naar een gewoon bereik converteren om subtotalen te kunnen gebruiken.
Komt daardoor die kringverwijzing ?

@cow18, het converteren van een tabel naar een range heeft geen invloed op de formules in de totaalrij. Deze blijven gewoon staan (alleen even gekeken in Excel365)

[Edit]
ook even gekeken naar XL-2007 ook daar maakt het niet uit.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
https://support.microsoft.com/nl-nl...werkblad-7881d256-b4fa-4f81-b71e-b0a3d4a52b3a
ik heb waarschijnlijk iets te ver gegokt, spreekt iedereen hier wel over hetzelfde ?
Ik had niet eens de bijlagen geopend, maar door die opmerking van kringverwijzingen, dacht ik dat er even sprake was van die subtotalen-functie niet van de formule zelf.

Ik heb er verder ooit mee gewerkt, maar vond die functie eerder vervelend/onvoorspelbaar/onhandig, een draaitabel is efficienter.
Dus misschien iets te snel de verkeerde insteek gesuggereerd.
De oorzaak van de Senso's kringverwijzing laat voorlopig op zich wachten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan