• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag op zoeken , tonen medewerker naar uitbreiding bestelbon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ferenc

in bijlage bestand

Lijkt me even makkelijker om na te kijken ;
Denk dat er ook een fout zit in Combobos

Kan je nog even bekijken

Thanks

grema

Laatst bewerkt:
Waarom wil je op kolom E en F gaan sorteren? Dit gaat alleen verwarring stichtien aangezien dit je artikelen zijn. Deze kunnen voorkomen op ieder blad. Ik zou het bij de naam en referentie houden, Naam kan op ieder blad alleen de referentie krijgt bij iedere bon een ander nummer. Of heb ik het geheel mis?

Bekijk de werkende code ook iets nauwkeuriger voordat je direct post of het voor je aangepast kan worden, op deze manier leer je er sneller meer van :). Zie namelijk dat je de bereiken nog door elkaar blijft halen. Als je deze onder controle hebt dan ben je op het juiste pad.

Komt nog bij dat als je de te door zoeken kolommen wijzigt in de sorteer module je deze ook in je formulier moet veranderen. Mbv de sorteer code vul je de combobox zoeknaam met de gegevens artikel en aantal. In de code change_zoeknaam wordt er met deze gegevens gezocht in de olommen A en B va de opgegeven bereiken.

Ik wil je geheel niet afvallen enkel enige tips meegeven zodat je de code zelf sneller door zal hebben.

Bijdeze voeg ik een vervolg blad bij waarbij ik enkel het info formulier combobox laat vullen met de gegevens uit de kolommen E en F. Bekijk deze ten opzichte van bladen waarbij er gezocht wordt op kolom A en B.

Succes.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Ferenc ,

1) Uit de oorspronkelijke lijst op blad 1 en blad 2 wil ik wel "degelijk de artikels en hun aantal halen" , dit om een bestellijst naar leverancier op te stellen met 1 bewerking.
Hierbij hoeven geen namen , die staan immers op blad 1 en blad 2 .

Dit voorkomt dat ik alles nog eens moet intypen.

2) uw opmerking :

Code:
 Komt nog bij dat als je de te door zoeken kolommen wijzigt in de sorteer module je deze ook in je formulier moet veranderen. Mbv de sorteer code vul je de combobox zoeknaam met de gegevens artikel en aantal. In de code change_zoeknaam wordt er met deze gegevens gezocht in de olommen A en B va de opgegeven bereiken.

Ik wil helemaal niets wijzigen in info blad bestellingen en opzoekingen naar klant.

K zoek alleen een complete lijst met gesorteeerde artiekels en hun aantallen . Geef toe .. van het sorteren heb ik nog lang geen kaas gegeten . Dus zoek ik nog verder en kan alle hulp gebruiken

grema

Ferenc,

leg je me even het sorteer bereik uit .Dan zie ik waar je de gegevens haalt.

Code:
 'Sorteer het bereik
    With rListSort
       .Sort Key1:=.Range("E1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlYes, OrderCustom:=1, Orientation:=xlTopToBottom

End With

De sort key1 : Range ( E1) komt van waar ??? ( welke gegevens haalt ie op ??

Dit zie ik niet . Misschien wel als je het even kan uitlegen ?

Grema,

Het is mij nu volledig duidelijk. De code die ik gepost heb is degene waarmee jij de input van je combobox op volgorde kan zetten (eerder gesteld in post nr. ??).

Zal kijken of ik er een extrablad voor bij kan voegen om je bestellijst te maken.

De code:
In de regel
Code:
Set rListSort = MyRangeI.Range("A1", MyRangeI.Range("A65536").End(xlUp))
Selecteren we het bereik wat we willen gaan sorteren. Hier is dat vanaf cel A1 tot en met de laatst gevulde cel in kolom A. Dit doen we op ddeze manier zodat jij dit bereik zelf niet hoeft aan te passen als je er een regel bij voegt.

Met het volgende stukje code:
Code:
    With rListSort
             .Sort Key1:=.Range("A1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlYes, OrderCustom:=1, Orientation:=xlTopToBottom
    End With
Zeggen we eigenlijk.
Het bereik in rListSort heeft de volgende opdracht om uit te voeren:
.Sort = sorteer het volgende
Key1:=.Range("A1"), = Kolomcel is cel A1, deze doet niet mee maar we tellen vanaf hier.
Order1:=xlAscending = de richting van het sorteren kleine waardes of letters bovenaan. 1 ---> 0 en A -----> z (als je hier xlDesending van maakt staan de gegevens anders om).
Header:=xlYes = de eerste cel is de header (doet dus niet mee in het sorteren)
OrderCustom:=1 = 1 regel per keer.
Orientation=xlTopToBotom we tellen vanaf boven naar beneden.

Tevens zijn deze na te zoeken in de helpfile van EXcel VBA gedeelte.
Speel ook eens met de macrorecorder en de verschillende instellingen van het dorteren, zul je zien welke code er gegenereerd wordt.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,
Ferenc

Ferenc,

dacht dat we op dezelde golflengte zaten , had reeds blad bijgevoegd " hulpdata " zoals je het noemde . Versta nu toch al waarom hij de combobox bij selecteren overhoop gooide als jij nml dacht dat ik wilde sorteren ( zoals eerder gevraagd op naam)
Deze selectie kan gebeuren gewoon op het blad 1 of blad 2 via " selecteren " op naam of vb " datum " . Hier kon ik al mee leven .

Probeerde nu een extra blad te creeren voor de bestellingen . Dus nog maar even verder zoeken . Heb je nog een idee .

Ben nog steeds aan het zoeken via blad " hulpdata" maar 't komt nog niet slim .

grema

grema,

Heb hier wat voor in elkaar geknutseld.
Kijk maar of dit aan de eisen voldoet.

Tevens nog wat fouten eruit gehaald:
Het verwijderen werke niet volledig
Op verwijderen textbox gemaakt voor het blad nummer.
Error code op je printknop van je formulier geplaatst.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Ferenc ,

prachtig ,:) :thumb:

ga 1) nu nog even proberen of ik artiekels 2 , 3 , 4 van blad 1 en blad 2

er nog even kan bijplaatsen in de bestelbon

2) alsmede de besteldata

( zodanig dat ik kan zien of de bestelling als is verwerkt ) Denk daarbij aan het invoegen van de leverancier ( indien niet ingevuld = niet besteld dus moet ik nog behandelen )

Voor jou een kleintje , voor mij een kopzorg . Maar begin alvast met de andere artikels.

Indien dit lukt dan de rest .

merci voor dit kunstwerkje

Graag gedaan.

Denk dat het je wel gaat lukken.
Succes ermee, en we horen het wel ! :)

Groet,
Ferenc

grema,

Heerlijk z'n offday op kantoor.
Kijk hier eens naar.
Heb tevens de sorteercode aangepast zodat deze ook in het te verwijderen formulier werkt. Uitleg staat tussen de regels :). Nu heb je maar 1 soort sorteerd code nodig ipv twee, scheelt weer reken werke en aanpas werk (indien nodig).

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ferenc ,

jou resultaat is alsmaar beter en beter .

Ik trachte in vorige versie (die van gisteren )ook al de artiekels naast elkaar te krijgen op 1 lijn . Wat me ook lukte. ( joepie !! ) Toen dacht ik ; waarom zet ik ze gewoon niet onder elkaar nog minder knip en plak werk om lijst gewoon te kunnen doorfaxen naar leverancier. Toen liep het weer mis . Hij plakte ze wel degelijk onder elkaar maar liet teveel ruimte over tussen de bestellingen (weet waaraan het ligt , het zijn de aantal " lege " cellen tussen de verschillende artiekels maar krijg het niet opgelost .

Jou laatste versie is weer even anders opgebouwd en moet even zien of dit ook hier haalbaar is ( heb wel gezien dat je zo de bestellingen per klant samenhoudt ) wat ook niet slecht is .

Zonder kritiek te geven op jou versies wil ik nog vragen of hetvolgende mogelijk is :

De bestellijst ( te bestellen aan leverancier) moet er uiteindelijk ( indien haalbaar is )
zo uitzien ( zo had ik het in mijn gedachten ) :
Zie bijlage .

Jou creatieve kunst geven me ideen om verder te gaan zoeken en uit te proberen , Misschien weet je ook of dit mogelijk is en hoe ik er even aan begin want loop nu al weer even vast op sorteren onder elkaar om van de rest dan al maar te zwijgen .

grema

de bijlage .
Weer vergeten !! Sorry .

Laatst bewerkt:
grema,

Als ik zo naar je bestellijst kijk dan mis ik artikel 2 tm 4 vna je producten? wat is hier mee gebeurt.
En ja je kan ook een lijst maken van voor iedere leverancier alleen, ik vindt nergens de leveranciers terug in je bladen.

Tip:
Pobeer voor jezelf te bepalen hoe je de gegevens zo efficient over wil laten zetten.
Ga deze stappen stuk voor stuk na met de macrorecorder aan.
Bekijk deze code en probeer deze te begrijpen.
Help file in de vba editor is handig maar ook google kan je snel antwoord geven als je een zoekopdracht begint met: excel vba naam van je formule.
Probeer niet gelijk alles dynamisch te maken als je het geheel nog niet snapt.
Bij vragen zoek iets dieper en kom je er niet uit stel ze hier op het forum.

Probeer ook de volgende feiten op een rijtje te zetten::
Hoeveel leveranciers heb ik?
Hoeveel bladen heb ik hier voor nodig?
Ga ik deze bladen updaten of ga ik deze iedere keer opnieuw genereren?
Wat wordt de definitieve layout van mijn lijst?
Komen op deze lijst ook onze bedrijfsgegevens (of print ik deze uit op bedrijfspapier)?

Hoop dat je niet schrikt van deze reply, het is bedoelt om je te helpen en een beetje de juiste richting op te sturen. Denk dat de voorgaande geposte codes wel redelijk becommentariseerd zijn.

Kom je er echt niet meer uit? je weet helpmij te vinden :)

Succes:thumb:

Groet,
Ferenc

ps.
Denk dat als we bij de 100 post zijn we over moeten stappen op een volgende thread.
Wordt anders te veel leesvoer voor degene welke willen achterhalen wat er hier gebeurt.

Ferenc,

Ik vind het prachtig wat je tot nu toe uitspookte . Iemand met zoveel geduld moeten we even in de " bloemen " zetten . :)

Ben zeker zinnes verder te bouwen op dit item ; weet al hoe het eruit moet zien maar nog niet hoe. Zoek nog verder .

Ps:
om te antwoorden op je vraag van artiekel 2 tot 3 ... Deze staan nu allemaal in 1 kolom onder artikel 1.( in mijn bijlage.)

'k weet dat ik weer veel te rap van stapel wil gaan. Maar het is zo aanstekkelijk alles zo goed te zien werken ; dat ik dat ook wil kunnen.

Aan jou een ferme dank , ( en ook aan de anderen die onbewust hun steun hebben bijgedragen ):thumb: :thumb: :thumb:

Tot horens

grema

grema,

Je bent op de juiste weg. Denk ook dat je nu redelijk wat voorbeelden hebt met wat er (en hoe dit) kan. Bouw hier rustig verder mee. Als je er niet meer uitkomt weet je helpmij in ieder geval te vinden :).

Zet deze vraag op opgelost, en post je volgende vragen in een nieuwe thread.

Succes en tot de volgende post.

Groet,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan