VRAAG opmaak webpagina's

• Onderwerp starter Onderwerp starter HSC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HSC

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2006
Even kort het volgende...
De layout van mijn webpagina's bestaat uit tabellen en layers.
Ik gebruik standaard lettertypes windows en aparte lettertypes heb ik als afbeelding ingevoerd.
Op meeste computers ziet mijn website er redelijk goed, professioneel en hetzelfde uit, maar onlangs ontdekte ik op een computer dat de tekst- en paginaopmaak er geheel anders uitzag of beter gezegd: het zag er niet uit.
Het ging met name om de hoofdtekst (gewoon standaard windows lettertype times new roman) en ook de indeling van tekst in bepaalde tabellen was ongeordend.
Wat kan hier aan de hand zijn en wat is hier aan te doen?
En kan dit eventueel met een ander opmaakprogramma (dan tabels en layers) worden voorkomen?

Wie weet hierover iets meer te vertellen?

Laatst bewerkt:
Als het om deze site gaat, die ziet er bij mij in Firefox en in IE hetzelfde uit - al moet er nog wel iets aan het menu verbeterd worden. ;)
Waarschijnlijk heb je hem dus op een pc met verkeerde browserinstellingen gezien (een verkeerde instelling van de lettergrootte kan bijvoorbeeld een hele tabel uit zijn verband trekken).

Guus.

Guus abc zei:
Als het om deze site gaat, die ziet er bij mij in Firefox en in IE hetzelfde uit - al moet er nog wel iets aan het menu verbeterd worden. ;)
Waarschijnlijk heb je hem dus op een pc met verkeerde browserinstellingen gezien (een verkeerde instelling van de lettergrootte kan bijvoorbeeld een hele tabel uit zijn verband trekken).

Guus.

Dat zal het dan wel geweest zijn, want op de meeste computers ziet het er gewoon goed uit..
Even voor het goede begrip: die verkeerde browserinstellingen op de bewuste computer, dat ligt aan die computer zelf, he, en daar kan ik op zich niets aan doen met mijn eigen webopmaak?

PS
Wat betreft het menu: je bedoelt dat de ruimte tussen bepaalde links verschilt?
Dat had ik bewust gedaan.

Laatst bewerkt:
HSC zei:
Even voor het goede begrip: die verkeerde browserinstellingen op de bewuste computer, dat ligt aan die computer zelf, he, en daar kan ik op zich niets aan doen met mijn eigen webopmaak?
Nee, daar kun je niets aan doen.
HSC zei:
Wat betreft het menu: je bedoelt dat de ruimte tussen bepaalde links verschilt? Dat had ik bewust gedaan.
Nee, ik bedoel dat er nog iets niet helemaal klopt.
Wanneer ik op een van de knoppen onder Home klik, schuift het menu omhoog, en verdwijnt de tekst erboven uit beeld.
Bij het klikken op de knop Club & Supporter schuift het menu daarbij ook nog iets naar rechts.
Het menu schuift weer omlaag als ik op Home klik en dan wordt die tekst ook weer zichtbaar.
Hieronder heb ik het met de groene lijnen een beetje duidelijker gemaakt.
Dit gebeurt zowel in Fireox als in IE en met de instellingen van die browsers is bij mij niets mis. ;)

attachment.php

Laatst bewerkt:
Guus abc zei:
Nee, ik bedoel dat er nog iets niet helemaal klopt.
Wanneer ik op een van de knoppen onder Home klik, schuift het menu omhoog, waardoor de tekst erboven uit beeld verdwijnt.
Bij het klikken op de knop Club & Supporter schuift het menu daarbij ook nog iets naar rechts.
Het menu schuift weer omlaag als ik op Home klik en dan wordt die tekst ook weer zichtbaar.
Hieronder heb ik het met de groene lijnen een beetje duidelijker gemaakt.
Dit gebeurt zowel in Fireox als in IE en met de instellingen van die browsers is bij mij niets mis. ;)

attachment.php

Humm vreemd.. de menulinks staan keurig in een tabel ingesteld, t is ook de eerste keer dat ik dit hoor, heb het zelf i.i.g. nog nooit opgemerkt.
Wat denk jezelf wat de oorzaak kan zijn en hoe dit verholpen kan worden?

Aha.. je bedoelt de oneliner ''Voor Sport als Karaktervorming' vlak onder de header?
Die staat enkel op de indexpagina!

Ik zal trouwens nog wel even kijken waarom de hele menubalk verschuift bij die andere pagina's, kennelijk niet dezelfde instellingen

Laatst bewerkt:
HSC zei:
Wat denk jezelf wat de oorzaak kan zijn en hoe dit verholpen kan worden?
HSC zei:
Aha.. je bedoelt de oneliner ''Voor Sport als Karaktervorming' vlak onder de header?
Die staat enkel op de indexpagina!
Je geeft zelf het antwoord al. :)
Zorg dat de afbeelding met die tekst op de overige pagina's ook daar komt te staan.
Dan hoef je alleen nog maar uit te vinden waarom het menu bij klikken op Club & Supporter een stukje naar rechts verschuift.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan