Vraag over 2de monitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandonwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2013
hallo.

ik heb een vraag over een monitor.

ik heb een monitor (19 inch) die ik wil aansluiten aan mijn laptop die 17,3 inch is.
ik heb een kabel gekocht van hdmi naar dvi.
de hdmi zit in mn laptop en de dvi in de monitor.
nu is het probleem dat ik het beeldscherm niet vind in de lijst.
ik heb alles al geprobeerd zoals fn f10 , apparaten , configuratiescherm.
de monitor zegt als je hem aandrukt alleen voor 1 seconde : no signal en springt dan op standby.

het gaat om een lenovo ideapad g700 met windows 8
de monitor is een packard bell maestro 190w.

ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!

gr brandon.

Hallo, Welkom op Helpmij.nl!

Heb je al geprobeerd Windowsknop+P?
Andrers kun je dit proberen: Zoek naar "Schermresolutie" en klik daar op "Detecteren", als hij geen tweede scherm kan vinden is misschien de kabel, of de poort kapot. Zitten er geen andere beeldscherm outputs op je laptop? (VGA?)

Ik heb even gegoogled, en je laptop heeft inderdaad een VGA aansluiting, je kunt hier een VGA naar DVI adapter op aansluiten, zo kun je je scherm aansluiten via DVI.
Waarschijnlijk is de HDMI poort alleen een input voor bijvoorbeeld camera's, je kunt hier geen beeldschermen op aansluiten.

Ja, helaas wel. Misschien kun je hem met het bonnetje nog terugbrengen?

helaas is dat niet mogelijk omdat hij online is gekocht.
maar ik ben vergeten te zeggen dat er in de monitor ook 2 vga poorten zitten.

wat is goedkoper?
vga - dvi of vga - vga

gr brandon

bedankt voor deze snelle reactie.
helaas zit de vga in mijn laptop op 15 pins en de vga in mijn monitor heeft in totaal 19 pinnen.

ik zal blijven zoeken voor een goede kabel :p

gr brandon

De 19 pins op je monitor is een DVI, er zijn verschillende soorten dvi.
181px-DVI_Connector_Types.svg.png

Jouw scherm heeft een DVI-D aansluiting
Dat betekend dat je een vga - DVI-D adapter moet hebben
5da229517077b8b8b3d71141aade6a5389b2d64a_0.jpg

Bijvoorbeeld deze: http://www.centralpoint.nl/signal-c...m_campaign=beslistclick&utm_content=discarded

Ik heb en gebruik zelf ook een DVI - VGA adapter, en dit werkt volledig zonder problemen.
Je kunt misschien ook even googlelen op "VGA DVI-D kabel", maar deze zijn lastig te vinden.

Ik heb inmiddels het werkend gekregen via een vga-vga kabel die ik heb gekregen van een vriend van school.

alleen heb ik nu de vraag,
hoe krijg ik het zo
dat ik op mn laptopscherm kan gamen en bijv op het andere scherm kan internetten of spotify,
want nu als ik op me monitor spotify open komt het op mijn laptop scherm..

gr brandon

Je hebt je bureaublad wel uitgebreid? Dus dat je op het ene scherm iets anders ziet als op het andere scherm? (Windows+P)

Je kunt instellen, dat de monitor je hoofdscherm is. Alles opent dan op de monitor.
Dit doe je als je op je bureaublad bent: Rechtermuisknop --> Schermresolutie
Klik hier je monitor aan, vink onderaan aan "Dit beeldscherm instellen als hoofdbeeldscherm"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan