Vraag over 2e hands te kopen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stubby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2010
Ik kan van een collega van mijn vriendin een "nieuwe" pc kopen. Hij doet hem weg omdat hij zo'n Big Apple gaat kopen. Nu heeft hij mij een paar specificaties gegeven over de pc.

HP Pavilion
AMD Athlon 64 Processor
3200+
Kloksnelheid 1.99 ghz, 2.00 GB geheugen
230 Gb hardeschijf

Twee dvd ingangen.

Dubbellayer lightscribe brander philips
Dvd speler

Maar nu wil ik weten of dit een beetje een goede en snelle pc is. Ik gebruik hem veel met internet, en het spel Rollercoaster tycoon 3.
Kan iemand mij hierover iets vertellen? En hoe kan ik zien hoe snel mijn eigen pc is? en wat de specificaties zijn. daar is toch een handig opdrachtje voor?

Met vriendelijke groet,

Stubby King:cool:

Laatst bewerkt:
Ik kan van een collega van mijn vriendin een "nieuwe" pc kopen. Hij doet hem weg omdat hij zo'n Big Apple gaat kopen. Nu heeft hij mij een paar specificaties gegeven over de pc.

HP Pavilion
AMD Athlon 64 Processor
3200+
Kloksnelheid 1.99 ghz, 2.00 GB geheugen
230 Gb hardeschijf

Twee dvd ingangen.

Dubbellayer lightscribe brander philips
Dvd speler

Maar nu wil ik weten of dit een beetje een goede en snelle pc is. Ik gebruik hem veel met internet, en het spel Rollercoaster tycoon 3.
Kan iemand mij hierover iets vertellen? En hoe kan ik zien hoe snel mijn eigen pc is? en wat de specificaties zijn. daar is toch een handig opdrachtje voor?

Met vriendelijke groet,

Stubby King:cool:
Stubby : welkom bij de Helpmij!
Als alle hardware net zo oud is als de processor, dan is de machine uit 2002 / 2003 en heeft deze een 'handelswaarde' van een lekkere vulkoek van € 1,-- (niet meer en niet minder)

Laatst bewerkt:
Wat die game betreft, dit zijn de specs:

Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP (Windows® XP recommended)
Processor: Pentium® III 733 MHz or compatible (Pentium® 4 1.2 GHz or compatible recommended)
Memory: 128 MB RAM; 256 MB for XP (256 MB; 384 MB for XP recommended)
Hard Disk Space: 600 MB free
CD-ROM Drive: 4X CD-ROM or faster (8X or faster recommended)
Video:Any ATI Radeon™ or GeForce™ 2 with 32MB or higher; or other video card with 32MB and hardware T&L (ATI Radeon™ 64 MB SDR or GeForce™ 2 Pro or other video card with 64 MB or more memory and hardware T&L recommended)*
Sound: Windows® 98/Me/2000/XP-compatible 16-bit sound card*
DirectX®: DirectX® version 9 (included) or higher

M.a.w. ik verwacht dat je die game zonder problemen zal kunnen gaan draaien. Het wachten is idd. even op de in het systeem zittende videokaart, maar als die 'passend' is bij de rest van de hardware dan verwacht ik geen problemen.

Enne Stubby, als die collega van die vriendin 2 gevulde koeken zou willen hebben dan moet je dat vooral wél doen, maar erbij vertellen dat je de machine dan dubbel hebt betaald!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan