vraag over aanschaf GamersPC

• Onderwerp starter Onderwerp starter gcw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gcw

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2005
Hallo,

De huidige pc die ik gebruik heeft moeite met de spellen zoals NFSMW en Call of Duty2. Deze pc heeft het volgende:

AMD AthlonXP 2200+
512MB Geheugen
GF FX5200 (128MB)
WinXPpro

Op deze pc moeten alle nieuwe spellen op de allerlaagste resolutie en detailniveau (en dan loopt het nog niet goed). Daarom wil ik een heel nieuw systeem kopen.

Ik zit te twijfelen tussen twee systemen.
De ene heeft een betere processor als de andere maar heeft weer een slechtere Videokaart.
Ik heb hieronder een aantal onderdelen van de systemen staan.

Systeem 1:

AMD Athlon64 X2 4200+
1024MB (2x 512mb)TakeMS Geheugen
GF 6600GT 256MB
160GB hardeschijf

Systeem 2:

AMD Athlon64 3500+
1024MB (2x 512mb)TakeMS Geheugen
GF 7800GTX 256MB
160GB hardeschijf

de prijs in ong. het zelfde.

Mijn vraag is. Welke van de 2 systemen is de beste keuze voor gamen en voor later (bv. upgraden)?

Ik hoop dat ik alles duidelijk heb uitgelegd.

Alvast bedankt voor het advies,
Gerben

Okey. als dat X2 (soort dualcore DAGT IK) nog niet goed ingebruik kan worden genomen dan neem ik het 2de systeem wel.
Die processor 3500+ is volgens mij goed genoeg voor de huidige spellen en is veel goedkoper dan die X2 4200+.
Dus dan ken ik wat meer aan de videokaart uitgeven

ik kan niet wachten tot ik die pc thuis heb staan :D

game pc's kan je meestal beter zelf in elkaar steken,
Een kast van een gamer moet een goede airflow hebben denk maar aan al die warmte van videokaart en cpu.
ik zou de tweede config nemen maar de cpu upgraden naar 3700+ amd64 san diego. Een san diego heeft meer cache geheugen. Cache geheugen is veel sneller dan ram geheugen. dus hoe meer hoe beter. Op die manier moet hij minder teruggrijpen naar het trage ram geheugen.

oke ik weet nu dan welke richting ik op moet. bedankt voor het advies.
richting systeem2 alleen het zal beter zijn om een processor te nemen die wat meer cache geheugen heeft

een intell P4 3.4Ghz processor heeft 2MB cache geheugen ,maar ik heb gehoord dat een AMD Processor veel beter is voor spellen. Klopt dat ?(moet ik intell uit mijn hoofd laten?)

intel is niet goed voor games, dus blijf toch maar bij amd.
Ze hebben inderdaad 2 mb cache.
Ik schrijf intel ook niet helemaal af, ze zijn nog altijd de beste voor pc voor videobewerking en fotobewerking.
En ik denk dat je aan die intel veel meer geld gaat betalen dan aan een amd 3700+

oke dan hou ik het bij het 2de systeem alleen dan wordt 3500+ een 3700+

nogmaals bedankt voor het advies en ik laat hierzo wel een berichtje als ik het systeem uitgeprobeert heb.

Ik lees niets over een goede geluidskaart?? Is minstens zo belangerijk hoor..

Ohja, en vergeet niet een windows 64 bit-versie aan te schaffen zodat je ook echt profijt hebt bij de 64-bit technologie :)

een windows 64 bit versie hoor ik niet veel goeds over,
Tegenwoordig zijn de geluidskaarten op het moederbord echt wel goed aan het worden. Voor mij voldoen die dan ook.

oke ik zal er aan denken (windows 64bits versie)
de geluidskaart. op het moederbord is een 6.1 gluidskaart. Ik heb gehoord dat deze aardig goed zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan