• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over aantal.als over meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Modus

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Som is het zo eenvoudig maar dan lukt het niet op de een of andere manier, of het denken gaat met dit weer moeilijker.

Ik loop tegen het volgende aan.

Voor een project heb ik het volgende. Een " scorelijst" en een uitrekenblad.

In de score lijst komen antwoorden te staan op een vaste plek waarop alleen een ja of een nee geantwoord kan worden of niets natuurlijk.

In het uitrekenblad heb ik b.v. 3 tabbladen
Rekenblad voor het berekenen
Tabblad A1
Tabblad B1

De scorelijst word tussen tabblad A1 en B1 Geplaatst en dan wil ik weten;
Als ik in het rekenblad sta in cel F7 hoe vaak komt ja voor tussen tabblad A1 en B1 in cel F7) Antwoord Nee of leeg is niet belangrijk.

Dit wil niet lukken met aantal.als ('1A:1B'!;" Ja" )

( even als toelichting tabblad A1 en B1 zijn qua opzet het zelfde als de scorelijst maar dan leeg, en deze uitleg is kort gehouden want het gaat hier om 30 of meer scorelijsten met 220 vragen.)

Heeft iemand een tip met dit warme weer.

Ron

Laatst bewerkt:
Modus,

Probeer deze formule eens.
Code:
=AANTAL.ALS('1A'!F2:F20;"ja")+AANTAL.ALS('B1'!F2:F20;"ja")

Weet niet echt of ik het goed begrepen heb.

Eigenlijk is het beter om een voorbeeld bestandje hier te plaatsen met enige uitleg.

Suc6

IK heb hier 2 bestandjes even snel in elkaar gezet

En dit is de vraag nog een keer kort:In de sheet berekening zou ik graag in F7 zou ik graag hoevaak komt `ja `voor tussen tabblad A1 en B1 als ik het de het excelbestandje `score`het tabblad met een x tussen A1 en B1 zet.
Bekijk bijlage score.xlsBekijk bijlage Berekening.xls

Laatst bewerkt:
Modus,

Lukt het met deze formule?
Code:
=SOM(ALS('A1'!F7="ja";1);+ALS('B1'!F7="ja";1))
Of bedoel je het zo?
Code:
=ALS('A1'!F7="ja";1;"")&" X "&ALS('B1'!F7="ja";1;"")

Laatst bewerkt:
Modus,

Lukt het met deze formule?
Code:
=SOM(ALS('A1'!F7="ja";1);+ALS('B1'!F7="ja";1))
Of bedoel je het zo?
Code:
=ALS('A1'!F7="ja";1;"")&" X "&ALS('B1'!F7="ja";1;"")

Heel erg bedankt,

Maar eigenlijk niet, even misschien als toelichting,(fictief) De sheet met berekening die is in mijn beheer, de sheets met daarin het tabblad met een X die is meer als 30 keer uitgezet, die komen dus terug. En die antwoorden wil dan hebben.
Ik heb dus tabblad A1 en B1 | A2 en B2 | A3 en B3 etc. dat 30 x omdat ik dit klaar moet maken voor een ander heb ik alles zo gemaakt dat ze de score alleen tussen die 2 tabbladen moeten zetten, en alles gaat ook goed en werkt ook. Op het moment dat je een tabblad sleept naar mijn berekening word ook de tabnaam door excel aangepast, en die weet ik dus niet van te voren. En dan kan ik ook niet van de gebruiker verwachten.

Dus alles gaat goed, alleen dat laatste stukje niet. als ik dus een tabblad tussen A1 en B1 plaats hoevaak komt dan in cel b.v. F7 het antwoord ja voor ( en ik weet dat in A1 en B1 die cel leeg is)

Meer kan ik niet uitleggen, ik ga even koken en mogelijk heb ik straks een helder moment ik zit nu vast.

Hier maak ik kop noch staart van. Je zal moeten komen met een voorbeeldbestand vrees ik (voor mij althans, als iemand anders het wel begrijpt, vergeef mij mijn onwetendheid):(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan