Vraag over Access (2000), en het filteren van een sub formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric cirkel

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Beste lezer,

Ik heb het volgende formulieren in Access 2000;
1. moeder formulier, FRM_Opvragen
2. sub formulier, FRM_Opvragen_totaal

Nu is het de bedoeling dat de records FRM_Opvragen_totaal worden gefilterd met waardes uit FRM_Opvragen, deze waardes staan in TXTBoxen en worden gebruikt in de VBA code om WHERE in te vullen, dit gaat prima.
Alleen het probleem is dat ik het wel voor elkaar krijg om de “sub-formulier” te filteren maar deze word in een ander venster geopend. Dit komt door het commando “DoCmd.OpenForm”, het is eigenlijk de bedoeling dat het sub-formulier gefilterd word. Ik ben er al week mee bezig maar kan niets vinden hoe ik dat op moet lossen. Heeft iemand een hier een oplossing voor?

NB de Where en het filteren werken overigens goed dus dat heeft verder niets met de vraag te maken.

++++++++++++++++++++++++++ begin code +++++++++++++++++
Dim where As Variant

where = Null
If IsNull(Me.Trefwoord_1) = False Then TW1 = Me.Trefwoord_1 Else TW1 = "*"
where = where & " Onderdeel like '" & TW1 & "'"

If IsNull(Me.Trefwoord_2) = False Then TW2 = Me.Trefwoord_2 Else TW2 = "*"
where = where & " AND Omschrijving like '" & TW2 & "'"

If IsNull(Me.Beginjaar) = False Then TMPBeginjaar = Me.Beginjaar Else TMPBeginjaar = "1900"
If IsNull(Me.Eindjaar) = False Then TMPEindjaar = Me.Eindjaar Else TMPEindjaar = Format(Date, "jjjj")

where = where & " AND Beginjaar Between '" & TMPBeginjaar & "' AND '" & TMPEindjaar & "'"
where = where & " AND Eindjaar Between '" & TMPBeginjaar & "' AND '" & TMPEindjaar & "'"

‘probleem code begint hier, filterd wel het sub-formulier maar opend deze in een ander venster.
‘ ik weet van SQL de ballen van maar ik vermoed dat dit wel een van de oplossingen is.
DoCmd.OpenForm "FRM_Opvragen_totaal", acFormDS, , where

+++++++++++++++++++++++ einde code ++++++++++++++++++++++

Een hopeloos vast zittend persoon, snik.

Gr Eric Cirkel

Laatst bewerkt:
Hallo Eric,

zet de zoekvelden in de kop van een formulier.
Voeg tevens een knop toe aan de formulierkop.
Baseer je formulier op een query.
Neem in de query de ingevulde zoekwaarden mee als konditie.

Zet deze coderegel in de Bij Klikken gebeurtenis van de knop in de formulierkop:

Code:
Me.Requery

Je VBA code heb je verder niet nodig.

Groet,

Tardis

Hallo Tardis;

bedankt dat je even tijd heb om me te helpen, dat Me.Requery had ik ook gezien maar ik snap nog steeds niet hoe ik de waarde van;
mainsub.Onderdeeltextbox.text
overzet naar
subfomquerynaam.Onderdeel.criteria
krijgt

de waardes zijn dynamisch dus dienen per geval opgegeven worden, ik heb nu een mainform met een subfrom welke gebaseerd is op een query.
het zal wel erg simpel zijn als je het weet maar hier zie ik nog even niet de logica achter.
ik kan bijna alles met excel en vba, maar dit is nog even nieuw voor me.
gr eric cirkel

Laatst bewerkt:
Hallo Eric,

je heb geen hoofd- en subformulier nodig, alleen een hoofdformulier.
Zie mijn eerdere reaktie.

Groet,

Tardis

nee, ik heb al een indeling hoofd en sub formulier, en de vraag is feitelijk hoe kan je vanuit een Textbox die op het hoofd formulier staat, de gegevens te filteren op het sub formulier.

als je in het sub formulier staat, kan je filteren ik wil dit zelfde maar dan moeten de waardes uit de textboxen gehaald worden.

gr eric cirkel

ik heb al een indeling hoofd en sub formulierik heb al een indeling hoofd en sub formulier

Hallo Eric,

snap ik maar snap je mijn reaktie eigenlijk wel ???
Wijzig je aanpak.

Groet,

Tardis

opgelost

van uit de query verwijzen met expressie opbouwen naar
Like [Forms]![formulier naam]![TXT box]

op het hoofdducument (formulier) een knop toevoegen en eigenschappen in vba:

Me.subformuliernaam.Requery

deze kan je aan comboboxen TXTboxen, etc hangen dmv AfterUpdate.

gr eric cirkel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan