• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over automatsiche tijdlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

helptunes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2013
Hallo,
ik probeer een simpele planner te maken, waarbij je de data invult waarbij excel zelf een tijdbalk tekent.
in deze post http://www.helpmij.nl/forum/showthr...rgeven-in-excel-bestand?p=4921474#post4921474
wordt wel een voorbeeldje gepost dat precies doet wat ik wil, maar ik kan er met geen mogelijkheid achter te komen hoe het werkt.
Ik wil namelijk meerdere regels data kunnen weergeven maar als ik de regel copieer werkt deze niet meer

hoop dat iemand een tip kan geven

alvast bedankt, Martijn

Het geheel werkt via Voorwaardelijke opmaak'
Als je het bestandje( zonder gevoelige informatie ) hier plaats kan ik een betere uitleg geven.

bestandje

hallo popipipo,

hier is het bestandje, het is het bestand dat je zelf hebt geupload, waarbij ik een extre regel heb gemaakt, (die het dus niet doet).
Ik snap niet hoe de data aan de tijdsbalk gelinkt worden, ik kan ook geen code vinden.

hoop dat mn vraag duidelijk is

Bekijk bijlage simpele tijdlijn new.xls

alvast bedankt

martijn

versie van excel

ik gebruik excel 2007, kan het zijn dat die geen voorwaardelijke opmaak heeft?

Natuurlijk heeft 2007 VO. In de bijlage wat dollartekens geplaatst en het bereik aangepast. Nu werkt hij tot regel 100.

Bijlagen

hallo rob,

ja ik heb de voorwaardelijke opmaak gevonden, je verandering deed idd wel wat ik vroeg. Zou alleen iedere regel een andere kleur willen geven, maar vrees dat ik dan voor elke regel een nieuwe rule moet maken met een andere opmaak. (wat me tot nu toe nog niet echt lukt).
kan in iedergeval met je bestand aan de slag

bedankt

martijn

Misschien is een grafiek wel een goed alternatief.
Zie bijlage voor een voorbeeld

Bijlagen

Vertikale tijdbalk aut

Ik ben bezig met een vertikale tijdbalk te maken met een ' gefixeerde' bovenzijde die er als volgt uit moet zien:

tijdverloop 1 BIJZONDERHEDEN WIE WAT/ WAAR Jaar week dag uur WAT/ WAAR WIE BIJZONDERHEDEN tijdverloop 2

Verder:

-5 jaar in duur (zodat je gemakkelijk naar eerdere projecten terug kunt gaan)
-links en rechts van de tijdlijn in te vullen (gemakkelijk vergelijkingen te maken)
-Tijd loopt op naar beneden, kleinste factor is een kwartier
-Merged cellen met met makkelijke onderscheiding door bv kleurverschil

Wie kan mij hiermee helpen?
Vr Gr Boris

Dit topic is gedateert, m.a.w. de op Helpmij geldende THT (Tenminste Houdbaar Tot) regel is overschreden. Die regel luid: topics
ouder dan drie maanden mogen met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan