vraag over back-up met Norton Ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste pc helpers,Hierbij wil ik het volgende vragen:
Ik maak met het backup programma Norton Ghost mijn back-up programma en dat komt dan te staan op mijn D schijf.Dat doe ik circa 1 keer in de twee weken wat mij genoeg lijkt.Voordat ik dat doe doe ik de pictogrammen die op de d schijf stonden van de vorige gemaakte backup verwijderen(7 stuks) en die komen dan in de prullebak terecht,maar vreemd genoeg zie ik als ik de prullebak open maar 2 pictogrammen er in staan. Het kan natuurlijk ook gebeuren als ik bv 10 pictogrammen van de D schijf verwijder van mijn backup programma dat ik er dan bv maar 5 in de prullebak zie staan.Kan er iemand mij vertellen hoe dat kan? Ik weet 100% zeker dat hetgeen ik hier schrijf ook daadwerkelijk gebeurd.Ik ben nog niet vreselijk lang met de pc bezig en behoor tot de senioren dus graag een niet gecompliceerd antwoord waarvoor mijn dank.

Voor de grootte van de prullenbak staat aangegeven hoeveel procent van de partitie maximaal gebruikt mag worden.
Heb je een 100G schijf en reserveer je 20% voor de prullenbak dan kun je er maximaal 20G uit terug halen.

Vaak zie je ook in Windows de melding
"de data die je weg wil gooien is te groot voor de prullenbak, als je het weggooit wordt een deel PERMANENT verwijderd"

grtz gerrit

bedankt

Voor de grootte van de prullenbak staat aangegeven hoeveel procent van de partitie maximaal gebruikt mag worden.
Heb je een 100G schijf en reserveer je 20% voor de prullenbak dan kun je er maximaal 20G uit terug halen.

Vaak zie je ook in Windows de melding
"de data die je weg wil gooien is te groot voor de prullenbak, als je het weggooit wordt een deel PERMANENT verwijderd"

grtz gerrit

Geachtte Gerrit
Mijn dank voor uw snelle reactie.Ik hoop dat u het mij niet kwalijk neemt maar ik begrijp het niet helemaal.Ik zal u het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:
Wat bedoeld u met: Voor de grootte van de prullenbak staat aangegeven hoeveel procent van de partitie maximaal gebruikt mag worden.?
Bedoeld u daarmee dat in een prullebak maar een bepaalde hoeveelheid in kan en waar kan ik dan zien waar dat aangegeven staat en wat is partitie?
Hoe kan ik zien hoe groot mijn schijf is en bij welke schijf moet ik dan kijken bv de c schijf soms en hoe moet ik bv 20% vooir de prullebak reserveren?
Sorry voor de domme vragen maar ik ben bijna 55 jaar en dus nog niet erg lang bezig met de pc.Hopelijk kunt u het voor mij wat eenvoudiger uitleggen en niet moeilijke antwoorden geven op mijn vragen waarvoor mijn dank.Groet Tunica/Sjaak

Zoek eens met help van windows op vuilnisbak !

Bij XP is het één en ander in te stellen door met de muispijl de vuilnisbak aan te wijzen
en dan de rechtermuisknop te drukken en hier eigenschappen aan te selecteren.

Hier krijg je de mogelijkheid om de grootte van de vuilnisbak(ken) in te stellen.
Van een kleine prullebak to een grote container

grtz gerrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan