Vraag over backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

reumes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Berichten
68
Hallo beste mensen,

Ik heb net Windows schoon geinstalleerd en al mijn drivers en favoriete programma's geistalleerd. Nu wil ik met het programma Easeus Todo Backup een volledige backup maken van mijn C schijf met Windows, zodat ik later niet meer een reinstall hoef te doen maar alleen maar de backup terug hoef te zetten.

Voor de backup moet ik de partitie(s) selecteren die gebackupped moeten worden. Bij Disk1 staan twee partities, namelijk partitie C: en een verborgen partitie genaamd "Door systeem gereserveerd". Deze verborgen partitie is trouwens precies 100 mb groot.

Nu is mijn vraag: Als ik een backup van Windows wil maken, moet ik dan alleen partitie C: selecteren voor de backup of ook de vervorgen partitie?

Ik draai Windows 7 Home Premium 64 bit.
Backup software: Easeus Todo Backup Home 2.0
PC specs: AMD Phenom II 955, ASUS M4A785TD-V EVO, XFX HD4890.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Groeten,

Rutger
 
Hoi,
hier staat waar die partitie voor dient.
In Windows 7 Professional en Windows 7 Ultimate wordt naast de Windows-partitie óók een verborgen primaire partitie van exact 100 Mb aangemaakt, genaamd Door systeem gereserveerd. Deze partitie wordt gebruikt voor BitLocker (maakt encryptie van de gehele Windows-partitie mogelijk) en bevat tevens de Windows Recovery Environment (de herstelconsole WinRE voor het uitvoeren van herstelwerkzaamheden). Bitlocker wordt echter maar zelden toegepast en de herstelconsole kan altijd nog vanaf de Windows-DVD worden gestart, vandaar dat de gereserveerde partitie niet altijd nodig is. De aanmaak ervan kan echter alleen worden voorkomen door de harde schijf voorafgaande aan de setup te partitioneren en/of de reeds aanwezige primaire partitie tijdens de setup enkel te formatteren (en dus niet te verwijderen). Wordt de harde schijf toch tijdens de setup gepartitioneerd, dan kan de extra partitie alleen met een workaround tijdens de setup weer worden verwijderd: verwijder de aangemaakte Windows-partitie, voeg de vrijgekomen ruimte toe aan de gereserveerde partitie, formatteer deze en laat Windows vervolgens op deze vergrote partitie installeren. Bron: SchoonePc
 
Laatst bewerkt:
@Rutger,

Na de toelichting in de link van Mik, het antwoord: nee, je hoeft die verborgen partitie niet mee te backuppen.
 
Laatst bewerkt:
Oeps, (met dank aanTée) ik had de tekst aangepast en toen heb ik zeker per ongeluk m'n antwoord gewist.
 
Laatst bewerkt:
Backup terug zetten

Hallo ik heb een vraag, maar misschien kan ik er deze vraag een antwoord krijgen.
Mijn computer is gecrost en al mijn mails zijn weg, maar ik heb een Back-up van KLS Software en heb deze op een externe schijf, maar deze is ingepakt, maar hoe komt deze weer in mijn mail box, ik heb W7 en Incredimail, wie kan mijn uitleggen hoe ik deze kan terug zetten
johan1276
 
@johan1276
Graag een eigen topic aanmaken, deze is ten 1e al 1 jaar oud en ten 2e is het niet toegestaan in te breken in anderman's topic.
Gaat dus nu op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan