• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over bereiken bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BERTROMIJN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2023
Berichten
1
Goedemiddag,

Ik heb een werkblad waarop ik alleen bepaalde cellen beschikbaar voor invoer door gebruikers wil ontgrendelen, in de situatie dat het werkblad beveiligd is.
Het is me duidelijk dat ik daarvoor de funktie "bereiken bewerken toestaan" moet gebruiken.

Maar ik ervaar het volgende probleem daarbij:
Wanneer ik een reeks cellen heb opgegeven voor toestaan (via het popup-scherm dat daarvoor wordt geopend) en daarna het blad weer beveilig,
dan is die reeks cellen inderdaad nu beschikbaar voor invoer door gebruikers. Dus tot zover klopt het.
maar nu heb ik het vreemde verschijnsel dat de meeste andere cellen (zoals dat dus behoort) geblokkeerd zijn voor invoer, MAAR andere op bepaalde
plaatsen NIET, die kan ik dus ook nog gewoon invoeren, en dat is vreemd, want ik heb die cellen dus NIET als toegestaan opgegeven, en het werkblad is daarna beveiligd.

Ik voeg de sheet hierbij, het gaat om werkblad INKOMEN1 Ik heb daar het invoerveld BEGROOT opgegeven als toegestaan, en daarna het blad beveiligd.
In het rechtergedeelte van het blad (dus bijv. in de cellen van de instructietekst die daar staat) gaat het goed, die cellen zijn allemaal geblokkeerd.
MAAR... alle cellen in het linkergedeelte (de invoervelden van de 12 maanden) staan nog volledig open voor invoer, terwijl ik ze NIET heb toegestaan en
het werkblad dus beveiligd is.

Kan iemand me uitleggen wat hier fout gaat. ?? Bij voorbaat zeer bedankt, want ik zou hier heel graag een oplossing voor weten.
Mocht u op password stuiten, dat is hier even simpel als 12345 ingevoerd.

vr.groet
bert romijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Celbeveiliging in de simpelste vorm bestaat eruit dat je de celblokkering (die standaard AAN staat!) uit zet voor de cellen waar invoer is toegestaan, waarna je de bladbeveiliging inschakelt. Dit vind je bij de cel eigenschappen en ik denk dat de cellen die "bewerkbaar" zijn al ontgrendeld zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan