vraag over bestanden/brieven ordenen op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Ik stuur nog veel post op de enigszins ouderwetse manier namelijk nog met papier en dan via TNT post en op die brieven die ik dan stuur krijg ik nagenoeg altijd een reactie terug per gewoon papier.
Ik wil de post die ik verstuur naar bv Albert Heijn, om maar wat te noemen, opslaan op mijn pc zodat ik de originele brief kan weg doen, en ook de reactie die ik er op krijg wil ik ook weer opslaan.
Als ik bv een brief stuur aan Albert Heijn op 1 januari 2009 en ik ontvang daar op bericht op 10 januari hoe kan ik beide brieven dan acher elkaar opslaan in een map die ik dan noem Albert Heijn als voorbeeld?

Nu sla ik ook al wat op alleen doe ik dat dan in een map die ik noem: Verzonden briefen naar AH en een map Ontvangen berichten van AH.Dat is eigenlijk wat omslachtig omdat wanneer ik iets wil nakijken dat ik dan beide mappen moet nakijken en behoorlijk moet gaan zoeken naar de juiste brief.
Als ik dus iets weet van u hoe ik dat beter kan ordenen dan zou dat makkelijker zijn.
Ik wil dus graag een map met bv de naam AH en waarin de brieven zitten die ik verstuur en ontvang van ah maar dan ook nog op datum geordend,dus bv verzonden brief van AH op 1 januari 2009,ontvangen brief van AH op 1 januari 2009,verzonden brief naar AH op 15 januari 2009,ontvangen brief van AH op 20 januari 2009 enz enz.

Ik heb verder Word office op mijn pc staan
Wiet kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik dat zou kunnen doen of is het eigenlijk wel mogelijk.Vriendelijke groet Berendruif/Sjaak

Hoi,

Da's niet zó moeilijk. Je moet je alleen consekwent houden aan de volgende samenstelling van de bestandsnaam:

1 Afkorting bedrijf
2 Datum in het volgende 'format': JJMMDD
3 Volgnummer in drie of vier cijfers. Die neem je op in het kenmerk van de brief die je verstuurt.

Voorbeeld:
Bedrijf: Super de Boer
Datum: 14 december 2008
Volgnummer: 25-ste brief aan dit bedrijf

SB-081214-025

Als je een brief terugkrijgt kijk je naar het kenmerk en zet daarachter een O-tje (ontvangen)

SB-081214=025-o

Etc. de sortering op bestandsnaam geeft je een prima overzicht.

ordenen

Geachten Teun van Veelen,
Ik heb uw uitleg begrepen het was erg duidelijk.Vriendelijke groet Berendruif/tunica

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan