vraag over bios 23-12-2007 (H)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hubdevos

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo , moedige en geduldig helpers .
Bij BIOS voor FLOPPY DRIVES kan je kiezen voor swap of seek wat is het verschil en wat betekend dit ? " en op wat moet deze staan ? "
Ook , IDE , PCI IDE BUSMA en S.M.A.P.T. FOR HARD DIK " wat is dit en waarvoor dient dat ".
Kan je instellen met ENABLET "AAN " of DISABLED " UITGESCHAKELD "
Wat moet ik kiezen ?
En is het mogelijk in BIOS een schermprint te maken " en hoe dan , nu maak ik er een foto van ", of in WINDOWS OF LINUX
Groetjes .
Ik wens allen een zalig kerstfeest alsook en gelukkig nieuwjaar , met goede gezondheid .
Hubert .
:thumb:

google is je beste vriend......
waarom wil je dit allemaal weten ?

bios

ik weet niet goed hoe te vinden , ben ook te vroeg geboren 16-1-19937 en wil begrijpen wat ik doe , ik woon in Tenerife en men spreekt Spaans wat ik niet voldoende ken , en dan nog tecnhisch

--Swap Floppy Drive: tenzij je meer dan één diskettestation hebt en wil starten van de B anders Disabled
--Boot Up Floppy Seek: Disabled hier wordt de Floppy enkel getest, niet nodig (bespaart opstarttijd) je zal vroeg of laat wel merken als het ding kapot is.
Bron..
Ook , IDE , PCI IDE BUSMA en S.M.A.P.T. FOR HARD DIK " wat is dit en waarvoor dient dat ".
--Is voor het instellen van de controller. En Smart is de controle functie voor de integriteit van de harde schijf.
--Smart mag aan. En pci/ pci-ide busmaster weet ik niet. Ik ken je systeen configuratie niet.
En een schermprint maken is mij niet bekend.

Pettige dagen. :)

Bios Meerdere Vesies (h)-

Bedankt allemaal , voor de hulp
Hubert:thumb:

Hallo , ik heb in meerderen P.C. naar BIOS gekeken en wat blijkt dat ze allemaal verschillen “ van mijn desktop ” is zelfs de commando knoppen maar voor de helft te zien is ? ( moest je geïnteresseerd zijn , kan ik de foto´s toesturen ) - weet niet of het mogelijk is een schermprint te maken van BIOS schermen .
En één laptop HP deze in meerdere talen kan kiezen , tot mijn verbazing ook in het Nederlands , gekocht in Tenerife omdat ik daar woon .
Nu weet iemand of ik deze BIOS op anderen P.C. te zetten zonder iets te verliezen of terug te moeten instaleren van WINDOWS en programma’s
Of is het best alles te laten hoe het nu is om problemen te voor komen ?

Prettig OUDJAARS wisseling 2007 --> 2008 .
Hubert :thumb:

Hoi !

Het gewenste HP-Bios kun je op de HP-site downloaden, evenals het door hun aanbevolen tooltje om het bios te flashen.

Heb je dit nog nooit gedaan, denk er dan twee keer over na: een mislukte flash bij een laptop betekent vaak een nieuw mobo !

Waarom wil je trouwens je bios flashen ?

Als je geen problemen hebt die door het nieuw bios worden opgelost: NIET aan beginnen !

Na een flash doe je in principe een bios reset, en stel je het bios opnieuw in.

Dit alles heeft geen gevolgen voor je Windows-installatie.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Het gewenste HP-Bios kun je op de HP-site downloaden, evenals het door hun aanbevolen tooltje om het bios te flashen.

Heb je dit nog nooit gedaan, denk er dan twee keer over na: een mislukte flash bij een laptop betekent vaak een nieuw mobo !

Waarom wil je trouwens je bios flashen ?

Als je geen problemen hebt die door het nieuw bios worden opgelost: NIET aan beginnen !

Na een flash doe je in principe een bios reset, en stel je het bios opnieuw in.

Dit alles heeft geen gevolgen voor je Windows-installatie.

Greetz,

Harry.

Ik heb interesse in BIOS , op het ogenblik heb ik het laten doen , maar ze zijn zo snel dat je niets zie , ook als het iets is , dat men niet is tegen gekomen , ook geen hulp kunnen bieden , hier in Tenerife , denkt men dat ze het kunnen , maar BELGEN - NEDERLANDERS staan ze ver achter , ze denken niet , doen wat ze weten , maar problemen oplossen dat is iets anders , daarom zou ik onafhankelijk van hun willen zijn , maar dan moet ik wel BIOS goed begrijpen , en ben berijd deze inspanning te doen , maar wel dat ik niet in problemen kom .
Groetjes vanuit Tenerife
Hubert :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Prima hoor, je moet een keer beginnen.

Maar tik dan een oude PC'tje op de kop en probeer daarop je kunsten eerst uit !

Geloof me: we hebben hier allemaal het nodige leergeld betaald.

Inmiddels repareer/bouw ik PC's beroepsmatig, maar je wilt niet weten wat ik in de loop der jaren verprutst heb !

En zeker niet beginnen met een z.g.a.n. laptop, die je waarschijnlijk ook nog niet kunt missen.

Hier staan altijd 1 of 2 oude dingen om met hard/software op te experimenteren.
Gaat daar wat mis, geen enkel probleem: onderdelen en software plenty voorradig.

Maar in zo'n situatie bevind jij je waarschijnlijk niet.....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan