vraag over branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Hallo,

Ik heb net south park seizoen 5 gedownload, de totale grootte van alle bestanden is 1,27 Gb. nu wil ik deze afleveringen op dvd branden.

Ik brand films altijd met Nero Vision, maar als ik dan een aflevering toevoeg, maakt hij het bestand veel groter. Aflevering 1 is bijv. 134mb maar als ik hem importeer in nero vision dan is het bestand ineens ongeveer 800 mb...dat betekend dat er maar een aantal afleveringen op 1 dvd kunnen.

Met gewone films heb ik precies hetzelfde, meestal past alles wel.

Mijn vraag is, kan dit ook anders, zodat alle afleveringen op 1 dvd komen?

alvast bedankt(Y)

Met Nerovision maak je er een dvd van. DVD's kennen een andere bestandsstructuur dan avi-bestanden die gecomprimeerd zijn. In de meeste programma's kun je een bitrate aangeven.Een hogere bitrate betekent een hogere kwaliteit, maar betekent ook dat er minder minuten film op je dvd passen dan bij een lagere bitrate. Ik denk dat dit met Nerovisioon ook wel kan. Deze bitrate kun je met een bitratecalculator berekenen. Een hogere bitrate betekent een hogere kwaliteit, maar betekent ook dat er minder minuten film op je dvd passen dan bij een lagere bitrate

Ik gebruik persoonlijk geen Nerovision. Er zijn veel betere programma's. Ik gebruik het liefst the filmmachine (gratis software) i.c.m. Cinema craft encoder (niet gratis). The filmmachine heeft er ook al een goede gratis encoder inzitten dus CCE is niet per se nodig. Nadeel van the filmmachine is wel dat er geen menu's mee te maken zijn. Je zou eventueel kunnen encoderen naar streams met the filmmachine en deze streams gebruiken in bijv DVDlabpro 2, waarin je een menu kunt maken, maar ik denk dat dat wat te ver gaat.

Een ander programma dat je ook zou kunnen gebruiken is Winavi video converter. Ben hier niet zo'n fan van, maar het is wel handig voor snelle en simpele conversies zonder menu.

Mijn advies is om de filmmachine te gebruiken of als je per se een menu wilt even de instellingen van Nerovision na te gaan om te kijken of je daar de bitrate in kunt stellen.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan