• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over code VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,

Volgende code heb ik in VBA om in mijn werkblad te laten zien op welk tijdstip dit werkblad werd opgeslagen.

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Dim sht
For Each sht In Sheets
sht.PageSetup.CenterFooter = "Voor het laatst opgeslagen op " & Format(Now, "d mmmm yyyy hh:mm")
Next
End Sub

Zoals je ziet staat er achter Dim sht, niet AS en dan een type zoals Interger, Range, String enz. Waarom moet ik hier niets zetten of neemt de code aan dat als je niets zet hij automatisch variant neemt??

Kan iemand mij dit een beetje verduidelijken?

Groeten, Mark.

Beste,

Volgende code heb ik in VBA om in mijn werkblad te laten zien op welk tijdstip dit werkblad werd opgeslagen.

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Dim sht
For Each sht In Sheets
sht.PageSetup.CenterFooter = "Voor het laatst opgeslagen op " & Format(Now, "d mmmm yyyy hh:mm")
Next
End Sub

Zoals je ziet staat er achter Dim sht, niet AS en dan een type zoals Interger, Range, String enz. Waarom moet ik hier niets zetten of neemt de code aan dat als je niets zet hij automatisch variant neemt??

Kan iemand mij dit een beetje verduidelijken?

Groeten, Mark.

Er wordt inderdaad Variant aangenomen. Dit is niet zo goed. Doe

Code:
Dim sht As Worksheet

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan