• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over combinatie Vert.zoeken / Dataselectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeltaRSCA

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2013
Beste,

Ik ben zelf bezig aan een facturatieblad met productenbestand. Nu is het zo dat er een ruim productenbestand wordt aan gekoppeld en dat alles nu werkt met een gewone dropdown box. Omdat dit een onoverzichtelijke lijst dreigt te worden zou ik werken met productgroepen.

Nu zou ik het volgende willen bekomen: eerst moet de gebruiken een productgroep selecteren (via dropdown) zodat er al een eerste selectie wordt gemaakt zodat er dan maar meer kan gekozen worden via een 2de dropdown uit de producten uit die productgroep. Ik heb er echter geen flauw idee van hoe ik dit kan bekomen. Er zou naar verloop van tijd ook nog een 3de keuze bij komen.

In bijlage een voorbeeld van hoe alles nu werkt en op tabblad 3 een idee van hoe ik denk het beter zou ingedeeld worden.

Iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt

Bekijk bijlage Map1.xlsxBekijk bijlage Map1.xlsx

En als ik daar nog eens tuin verlichting bij wil, komt dat op die zelfde factuur of neem je voor elk product een factuur.
Je voorbeeld van je factuur blad is wat onoverzichtelijk .

Alles zou op dezelfde factuur moeten... ik weet dat het momenteel wat onoverzichtelijk is... het is gewoon een voorbeeld van de functionaliteiten die nu gebruikt worden.

Is er niemand die hier een mogelijkheid toe ziet?

Ik ben zelf aan het kijken naar een getrapte keuzelijst in combinatie met horz. zoeken maar geraak er niet echt aan uit.

Alle hulp is welkom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan