Vraag over CSV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2007
Berichten
2
Goedenavond.

Ik weet dat CSV niet hetzelfde is als XML, maar ik wist 1,2,3 niet waar ik mij vraag anders kon plaatsen...
Het gaat om het volgende: Ik heb een aantal websites waar ik productfeeds op wil plaatsen van aanbieders die ik via aan aantal affiliate sites op mijn sites heb staan.
Als ik mij voor die productfeeds aanmeld, krijg ik keurig een lijst in csv welke ik kan copieren en opslaan.
Dan begint het probleem...wat doe ik met die lijst?
Ik heb op internet zitten zoeken en ben er inmiddels achter dat ik die lijst in Excel kan opslaan. Maar hoe krijg ik het e.e.a. op mijn site? Als ik e.e.a. in een HTML frame plak, krijg ik alleen maar tekst, zonder opmaak, zonder plaatjes etc..
Wie kan mij als dummie uitleggen wat en hoe ik met die codes aan de slag moet om ze gewoon als plaatje met tekst op mijn site(s) gepubliceerd te krijgen???

Bij voorbaat dank van een bijna gefrustreerde webmaster
 
CSV bevat geen afbeeldingen, hooguit wordt er gerefereerd / verwezen naar (locaties van) afbeelingen.

CSV is een data-taal, en heeft ook geen markup. Simpelweg, CSV bevat alleen maar TEXT, gescheiden door puntkomma's....

Open de CSV eens met Notepad en probeer er uit te vissen wat de verschillende elementen (door puntkomma's gescheiden stukken tekst) voor betekenis of waarde hebben.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan