• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over delen door de week

Status
Niet open voor verdere reacties.

derktrip

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Ik heb een excel sheet gemaakt met een macro er in.

Deze excel rekent uit hoeveel handelingen iedereen doet iedere week.
Ik wil echter ook uitrekenen hoeveel handelingen ze gemiddeld per week doen, kent iemand een formule dat ik kan delen door het aantal weken sinds de excel door mij gemaakt is.

Dank alvast

Zou je dat willen posten? Ik weet zo even niet precies hoe je sheet eruit ziet en met welke gegevens er gerekend kan worden.

Mvg,
Niels

Code:
=A1/WEEKNUMMER(VANDAAG())
Als je het correcte weeknummer moet hebben vervang je Weeknummer door ISO-Weeknummerformule.

correct me if i'm wrong maar reken je zo niet het gemiddelde uit vanaf week 1 ipv de periode waarover hij meet?

Correctie! correctie! Ik zit fout.:)

Laatst bewerkt:
correct me if i'm wrong maar reken je zo niet het gemiddelde uit vanaf week 1 ipv de periode waarover hij meet?

Dat denk ik ook.. invoer, daar voer je alles in, op de 2e 3e en 4e pagina daar komt alles te staan als je alles ingevoerd hebt..

Ik wil alleen het gemiddelde hebben vanaf vandaag.. dus over een jaar moet hij het totaal door 52 delen en over een maand door 4.

Bijlagen

Dan voeg je dat toch gewoon toe:

Code:
=A1/(WEEKNUMMER(VANDAAG())-37)

blijft dat gedoe met die ISO-week

Laatst bewerkt:
Dan voeg je dat toch gewoon toe:

Code:
=A1/(WEEKNUMMER(VANDAAG())-37)
blijft dat gedoe met die IOS-week

Probleem is bij deze formule, dat je niet verder dan een jaar kunt gaan. Of je moet het handmatig in gaan vullen, maar dan had ik ook geen macros hoeven maken.

Laatst bewerkt:
Nu moet je niet direct kwaad worden hé.

Probeer deze eens, de datum in de formuile vertegenwoordigt vorige week.

Code:
=A1/DATUMVERSCHIL(41162;VANDAAG();"d")/7

Laatst bewerkt:
Nu moet je niet direct kwaad worden hé.

Probeer deze eens, de datum in de formuile vertegenwoordigt vorige week.

Code:
=A1/DATUMVERSCHIL(41162;VANDAAG();"d")/7

Dit klopt inderdaad,

Ik heb echter een klein vraagje, is het mogelijk dat hij een bepaalde dag per week uitsluit, als iemand niks invoert? ik moet namelijk weten wat ze gemiddeld per dag doen, maar als ze het een dag vergeten, dan klopt het gemiddelde helemaal niet meer.

Bedankt alvast

Dat zou enkel kunnen indien je bij elke week een cel zet met het gemiddelde van die week.

Laatst bewerkt:
Dat zou enkel kunnen indien je bij elke week een cel zet met het gemiddelde van die week.

ik moet uiteindelijk het gemiddelde hebben van de dagen opzich, dus weet niet zo goed wat ik dan met het week gemiddelde zou moeten.
Maar zit sowieso in dubio of dit wel de beste manier is.

Bedankt voor je tijd in ieder geval!

Je zal toch wel ofwel de gevulde dan wel de ongebruikte dagen moeten tellen om een gemiddelde te bekomen .
Als je per week een gemiddelde uitrekent rekeninghoudend met enkel de gebruikte dagen kom je er toch.

????
post #1 zegt:
Ik wil echter ook uitrekenen hoeveel handelingen ze gemiddeld per week doen

post #15 zegt:
ik moet uiteindelijk het gemiddelde hebben van de dagen opzich

volgens mij is dat niet hetzelfde

hallo derktrip

waarom staat de status op opgelosd?

gemiddelde per dag in een periode is toch (totaal aantal handelingen in die periode)/ (totaal aantal werkdagen in die periode)
gemiddelde per week wordt dan ( gemiddeld aantal werkdagen per week) x (gemiddelde per dag)

groet sylvester

Laatst bewerkt:
????
post #1 zegt:

post #15 zegt:

volgens mij is dat niet hetzelfde

Dat is inderdaad niet hetzelfde.. je hebt me betrapt

hallo derktrip

waarom staat de status op opgelosd?

gemiddelde per dag in een periode is toch (totaal aantal handelingen in die periode)/ (totaal aantal werkdagen in die periode)
gemiddelde per week wordt dan ( gemiddeld aantal werkdagen per week) x (gemiddelde per dag)

groet sylvester

Omdat ik genoeg weet,

Code:
=A1/DATEDIF(41162;NOW();"d")/7

is voldoende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan