• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Vraag over een extra variabele in macro

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

RickK96

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2024
Ik heb een macro die ervoor zorgt dat van een actief werkblad een PDF wordt geëxporteerd naar een bepaalde map. Echter zit daar ook de moeilijkheid, want de bestandsmap is een OneDrive. De Excel met macro staat ook in die Onedrive omdat verschillende mensen hierin moeten kunnen werken.

Ik heb geprobeerd om Piet Jansen in het voorbeeld hieronder te veranderen in %username% maar dit werkt niet.

Code:
Sub PDF()
    Dim EventName As String, Jaar As String

EventName = ActiveSheet.Range("D3")
    Jaar = ("2024 - Rapportage ")

ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "C:\Users\Piet Jansen\OneDrive - Organisatie\Map 1\Submap 1\PDF\" & Jaar & EventName & ".pdf", IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False

End Sub

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het toch mogelijk is om te kijken naar de gebruiker en op basis hiervan de uiteindelijke doelmap te bepalen?

Dat is dan niet %username% maar Environ("Username")
Maar ik denk dat je dan beter Environ("Userprofile") kunt gebruiken.

Dit zou voldoende moeten zijn:
Code:
Sub PDF()
    EventName = Range("D3")
    Jaar = "2024 - Rapportage "
    Bestand = Environ("Userprofile") & "\OneDrive - Organisatie\Map 1\Submap 1\PDF\" & Jaar & EventName & ".pdf"
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, Bestand
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan