Vraag over een extra videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marek97

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Goedendag,

Ik ben van plan om een tweede videokaart aan te schaffen, alleen weet ik niet of dit mogelijk is en m'n computer het aankan. Hoe kom ik dit te weten?

En klopt het dat door de aanschaf van een tweede videokaart, de figuren in games (bijv. GTA 4) er beter uit komen te zien? (dus geen of minder ribbeltjes aan de buitenkanten een scherper beeld.)

Ik heb op dit moment de ATI Radeon HD 5670. Er zit nog zo'n precies dezelfde uitgang die niet in gebruik is.

Mn huidige PC:
Intel Core I3 550 @ 3.20GHz 3.19 GHz
4.00 Gb RAM
64 bitsbesturing.

Moederbord:
Gigabyte Technology Co., Ltd.
Model: H55M-D2H

Alvast bedankt!:)

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Gezien deze moet het gaan maar de vraag is of je voeding het aan kan qua vermogen hier zal je even op het etiket van de voeding moeten kijken.

De kwaliteit veranderd overigens niet, alleen de mogelijkheid om die kwaliteitsverbeteringen eventueel aan te zetten. Als je in crossfire wil draaien moet je ook exact dezelfde kaart hebben.

Een moderne 6850 videokaart levert meer vermogen dan twee 5670 bij elkaar en kost slechts 120 euro. Een nieuwe 5670 kost maar iets minder, dus kijk ook goed of het wel nuttig is

Als het om de voeding gaat, doelt u dan dit: 100- 240 V ~ 7-3.5 A 50/60 Hz

Er staan nog veel meer cijfers en letters, maar ik hoop dat u hier genoeg aan heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
@wampier,

Wat bedoelt u precies met de kwaliteitsverbeteringen aan te zetten, bedoelt u dan gewoon een draai geven aan de instellingen van de videokaart? Maar heeft het dan niet als gevolg dat het af en toe vast loopt?

Wat is precies crossfire?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Wampier bedoeld even simpel gezegd dat 1 x 6850 beter presteerd als 2 x 5670 in crossfire ,en op de voeding mort je naar de watts kijken

Maar is het niet mogelijk om een iets slechtere videokaart te kopen en die samen met de 5670 aan te sluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan