vraag over een gedeelde macbook, heb ajb antwoord nodig!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

arkanata

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
sorry dat ik hier mijn vraag stel maar ik ben nieuw en kan niet vinden waar ik een nieuw topic kan starten. ben een beetje in paniek want opeens zie ik in mijn Finder staan onder gedeeld de macbook van ene Ralph van Westen! ik ken deze persoon niet en ben een beetje aan het freaken want ik weet niet wat deze persoon nu kan doen of waarom hij ineens op mijn macbook verschijnt!!! kan iemand mij misschien helpen wat er aan de hand is, wat dit betekent en hoe ik deze persoon van mijn macbook af kan gooien??

groet,
arkanata

Zet in je Systeemvoorkeuren je bestandsdeling uit. En die Ralph van Westen zit op jouw draadloos netwerk.
Dat geeft hij aan. Hij kan voor de rest niets met je Mac, als je maar je bestandsdeling uit hebt staan. Beveilig je netwerk met WPA2 en het moet zijn opgelost.
Laat het me weten.

Groet, Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom bij Helpmij.nl

Ik heb je vraag een eigen plaatsje gegeven.
als iets niet lukt met het forum dan zou je dit eens kunnen lezen.

en hier kun je even spelen.

OK, ik heb gekeken naar mijn Bestandsindeling en die staat idd uit. Wat bedoel je precies met draadloos netwerk? Internet? Of een draadloos netwerk van Mac ofzo? Want wij hebben nooit draadloos internet aangevraagd en kunnen dat dus ook niet hebben. Ik maak ook gebruik van een internetkabel en kan anders niet op draadloos internet werken. Dus wat kan hier dan aan de hand zijn?
En ik heb gekeken om WPA2 te installeren maar aangezien dat nogal lastig bleek wil ik eerst dit antwoord afwachten.

Hoop dat jullie me weer kunnen helpen!

Je hebt geen draadloos internet? Maar die Ralph van Westen kan niet zo veel doen.
Alleen als hij je beheerdersnaam en wachtwoord weet.
Heb je trouwens nog een tweede account aangemaakt? Het is wat veiliger om je beheerdersaccount niet gebruiken dan
alleen om programma's te installeren.

Groet, Peter

aah, ik heb bij gebruikersaccounts het kopje dat gastaccounts gedeeld mogen worden uitgezet en Ralph van Westen is gone! heb wel je tip meegenomen om een extra account te maken.

thanks so much, Peter!

bovenstaande geldt niet meer maar ik ben erachter wat ik heb gedaan! echt iets sufs.... een paar dagen geleden hadden we een UPC-storing en toen heb ik geprobeerd om op iemand zn draadloze netwerk te komen. dat heb ik zo gelaten (dus die Ralph zat dan op hetzelfde netwerk denk ik) en net heb ik dat eraf gehaald en nu lijkt die Ralph dan echt verdwenen.

mystery solved....

bedankt voor alle moeite!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan